Repensem l’educació: Escola Nova 21

Com ja sabeu, el nostre centre pertany a la xarxa Escola Nova 21. EN 21 és una aliança de centres educatius i entitats per un sistema educatiu avançat.

CREACIÓ DE LA NOSTRA VISIÓ DE CENTRE

Dins d’aquest procés de transformació educativa, cal destacar que actualment estem treballant per consensuar la nostra “visió de centre”. Tenir clar quina és la nostra raó de ser com a centre i què volem ser és la condició clau i necessària per poder establir plans de transformació i canvi en la nostra escola. La visió (consensuada per alumnes, mestres i famílies) determinarà el full de ruta del procés de canvi que estem començant a realitzar.

Per arribar a aquesta visió de centre, hem d’analitzar les opinions de mestres, alumnes i famílies. Vam començar pels alumnes, als quals els vam realitzar preguntes com “Què és el que més us agrada de l’escola?” o bé “Com t’agradaria ser quan siguis gran?”.

El passat 23 de gener, vam analitzar l’opinió dels mestres a través d’una reunió pedagògica de tot el claustre. En aquesta reunió ens vam plantejar les següents qüestions:

• Com han de ser les pràctiques d’aprenentatge a l’escola que volem?
  • Com organitzarem els espais? I el temps?
  • Com serà l’avaluació a l’escola que volem?

Per completar la nostra visió de centre, caldrà també preguntar a les famílies. Estigueu atents i atentes, ja que en els propers mesos us proposarem alguna activitat per tal que ens ajudeu a crear aquesta visió de centre consensuada entre tots els membres de la comunitat educativa.

VISITES A CENTRES

Una altra de les claus del programa Escola Nova 21 és el treball en xarxa entre diferents centres. En les darreres setmanes, mestres de l’escola han visitat altres centres educatius com per exemple:

• Escola Alberich i Casas (Reus). En aquesta escola diverses mestres d’Educació Infantil i Cicle Inicial van poder observar com han transformat la metodologia i els diferents espais d’aprenentatge.
  • Escola La Barnola (Avinyó). En aquesta escola ens van explicar com havien transformat els espais educatius (aules i pati) per tal d’aconseguir que l’alumne sigui el centre de l’aprenentatge.

FORMACIÓ

Cal destacar també que al llarg del curs 2018-2019 els mestres de l’escola estan realitzant dos cursos de formació interna: “Matemàtiques manipulatives” i “Creem espais d’aprenentatge”. Aquestes formacions ens ajudaran a seguir amb el nostre procés de canvi i millora contínua: