Educació Infantil

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Les mestres d’educació infantil us volem presentar com treballem a l’escola:

-Filosofia 3/18.

A P-4 i P-5 treballem amb el projecte de filosofia 3/18. Es treballa amb mig grup. La finalitat d’aquesta activitat és ajudar als nens/es a reflexionar i parlar del que pensen a partir de diferents propostes.

– Ambients d’aprenentatge.

A l’etapa d’infantil és molt important per fer un aprenentatge significatiu per que el nen aprengui jugant, manipulant i compartint. Per això hem organitzat racons intercicle, barrejant nens/es de P3, P4 i P5. Els nostres ambients són:

. Clic, a on es treballem les matemàtiques.

. Artistes, treballem diferents tècniques plàstiques.

. Experiments

. Construccions

. Moviment, treballem els diferents moviments del cos acompanyats amb la música per educar les sensibilitats i desenvolupar la motricitat del nen/a.

– Joc simbòlic.

En aquestes edats els nens/es aprenen jugant imitant a l’adult i situacions de la realitat quotidiana (la botiga, casa, restaurant…) Mitjançant el joc aprenen vocabulari i l’estructura de la frase per poder comunicar-se amb els altres.

– Música.

La música agrada molt als nens/es i té un lloc molt important en l’educació. Ajuda desenvupar d’una manera global la seva personalitat

– Psicomotricitat.

Mitjançant la psimotricitat i el treball del cos el nen/a va prenent consciència corporal i adquirint destreses que l’ajudaran en el seu desenvolupament.

– Treballem les TAC.

A infantil els nen/es de P-3 treballen amb l’ordinador de l’aula. A P-4 i P-5 a més a més van a l’aula d’informàtica de l’escola.

L’aula de P-5 disposen d’una pissarra digital.

– Sortides i colònies.

Les sortides són molt important dins la nostra programació per l’observació directa de l’entorn. Al llarg del curs fem diferents tipus de sortides (cultural, projecte, lúdiques, entorn natural… )

La nostra escola organitza tres dies de colònies per tots els cursos a partir de P-4. És molt important ja que aprenem i gaudim convivint amb els companys/es.

– Celebrem les festes.

A infantil celebrem les següents festes:

. Castanyada. Fem panellets a classe i a la tarda convidem a les famílies a menjar-los.

. Nadal. Concert de nadales al Teatre Segarra, i fem cagar el Tió.

. Carnaval. Celebrem el Carnaval tots junts disfressats amb un ball.

. Pasqua. Fem una mona i ens la mengem tots junts a la classe. A més a més els nen/es també fan una altra que s’emporten per les famílies.

. Sant Jordi. A infantil fem una exposició de treballs relatius al mon del conte. També fem un acte literari amb les famílies a on els nens/es reciten poesies.

. Festa Final de Curs. Celebrem l’últim dia d’escola família i alumnes amb danses.

Teniu més informació al nostre bloc:

BLOC D’EDUCACIÓ INFANTIL