Cicle Superior

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els i les mestres de Cicle Superior us volem ensenyar algunes de les coses que fem durant el curs:

Espais matemàtics

Durant 3 sessions setmanals treballarem l’àmbit matemàtic de forma més manipulativa, amb un grup més reduït i respectant en tot moment el ritme de cada nen o nena. Ho farem a partir de reptes, jocs, construccions, problemes d’enginy que motivin a l’alumne.

En aquestes sessions estaran barrejats alumnes dels dos grups del cicle.

Els espais matemàtics són els següents: Numeració i càlcul, Geometria, Mesures i Robòtica.

Ombres Xineses

Ja fa gairebé 10 anys que el Cicle Superior treballa amb la Casa Àsia de Barcelona fent projectes sobre diferents països i cultures del continent. És així com el curs 2014-2015 neix la idea d’explicar contes amb diferents tècniques de la cultura asiàtica. És al grup de 6è on s’instal·la la tècnica de les ombres xineses definitivament. La feina dels alumnes durant tot el projecte i la satisfacció de poder-ho representar en diferents ambients (altres escoles, biblioteques…) fa que la valoració sigui molt positiva.

Els alumnes, per grups de 3 ó 4 persones, creen un conte, sempre tenint en compte els contes tradicionals asiàtics (personificació d’animals, missatge final, ambientació…). Un cop acabat es presenta a la classe i es comença a pensar com serà la representació. Es treballen els diàlegs, les veus dels personatges, les seves formes, els paisatges… i comencen els assajos!!

Un cop preparats, la resta de classes del centre passen a veure l’obra definitiva. Per acabar, amb l’ajuda de les companyes de la Casa Àsia preparem una sortida per representar l’obra fora de l’escola.

Aquí teniu una mostra del resultat final.

Treball Ombres xineses

Presentació Ombres

Taller Literari

Durant una sessió a la setmana, i amb mig grup, treballarem la creació de diferents tipus de textos, de forma més lúdica i relaxada, per expressar i explicar tot el que ens envolta, el que sentim o el que imaginem. Es tracta de gaudir de la producció escrita, jugar amb les paraules, inventar… llegir-ho a la resta del grup i escoltar tot el que la reta de companys han creat.

Treball per projectes

Durant els cursos de Cicle Superior els alumnes fan com a mínim 3 projectes. Sempre partint de les seves curiositats i inquietuds, treballen temes de Coneixement del Medi Social o Natural com poden ser l’Imperi Romà, El Cos Humà o la geografia d’Europa i del Món.

Partint dels seus coneixements previs, fem un guió i una planificació del que ens interessar saber de cada tema. En tots els grups o apartats del projecte es treballen interdisciplinarment la llengua i diferents conceptes matemàtics.

S’entén el projecte com un treball de tot el grup-classe, no està acabat fins que s’ha posat en comú amb tota la classe amb l’ajut de presentacions, diapositives, vídeos, imatges…

Experiments

Durant tot el cicle, com a mínim un cop al trimestre, els alumnes de 5è i 6è realitzen un experiment (pregunta, hipòtesi, procediment, observació, conclusió) sobre els temes de medi que estem treballant a la classe. Es tracta d’experiments relacionats amb la física, química, biologia… que desperten la curiositat en els alumnes per descobrir i entendre el món que els envolta.

Atlegrama

Ja fa anys que en el Currículum de 6è de Primària, dins l’àrea d’Educació Física, treballem l’Atletisme en les seves modalitats de: curses, salts i llançaments.
Per tal d’aconseguir que els alumnes puguin conèixer i treballar en el medi adequat i amb altres nens i nenes de la seva ciutat, els mestres d’aquesta àrea, des del grup de treball d’educació física, organitzen l’Atlegrama.

Una jornada matinal esportiva on els nois i noies de sisè de diferents escoles poden mostrar tot allò que han après, gaudint d’un entorn diferent i gaudint de l’esport. Aquesta jornada se celebra a les Pistes Municipals d’Atletisme “Antonio Amoròs”de Sta Coloma Gramenet.

Plàstica en anglès (Arts)

Aquí us deixem les competències i com es treballen durant el cicle:

Competències_CS

Més informació al nostre bloc:

BLOC DE CICLE SUPERIOR