Instal·lacions

Com ja heu llegit, la nostra escola es va crear a l’any 1983. Es troba entre el barri del Centre i el del Fondo de Santa Coloma de Gramenet.

L’espai que ocupa l’escola era una fàbrica tèxtil, de la qual es va fer una adaptació, no una reconstrucció, per aquest motiu el centre té moltes escales i passadissos molt amplis que utilitzem com un espai pedagògic d’ampliació de l’aula.

En principi l’espai era suficientment gran com per fer un centre de tres línies, però decidiren fer dues escoles, l’escola Rosselló Pòrcel d’una línia i l’escola Joan Salvat Papasseit de dues. Això fa que diversos serveis siguin compartits (menjador, gimnàs, aula de psicomotricitat, soterrani i terrasses que s’utilitzen com a patis). Per tant ha d’haver una gran coordinació entre les dues escoles ja que els horaris i la celebració de les festes s’han de fer tenint en compte aquests espais compartits.

Els diferents espais pedagògics estan repartits per pisos ja que l’escola té quatre plants. Això es té molt en compte perquè dificulta la relació entre els nens/es dels diferents cicles. Pedagògicament es busquen recursos que facilitin aquesta relació (sortida general d’escola, setmana de la convivència, festes…)

A la planta baixa hi ha el despatxos de direcció i cap d’estudis. Al costat hi ha una petita habitació on hi ha l’arxiu. També en aquesta planta està la consergeria, on està la fotocopiadora, i la sala de mestres, on podem trobar un ordinador i una pissarra ja que aquesta sala s’utilitza per fer desdoblaments i tallers. També es fan les reunions de claustre, de l’equip de coordinació pedagògica, del consell escolar i les reunions de l’AMPA un dia per setmana.

En aquesta planta el vestíbul és molt gran i s’aprofita per fer exposicions dels treballs dels nens/es o decorats fets pels mestres amb motius diversos ( carnaval, portes obertes…)

Al vestíbul hi ha dues cartelleres:

• La cartellera d’alumnes amb la finalitat de deixar un espai obert a l’expressió individual dels alumnes i per informar als companys d’aquelles activitats fetes a classe que el mestre consideri oportú. També es pengen informacions d’activitats que es fan fora de l’escola que poden ser interessants per a ells/es.

• La cartellera del Pla d’entorn on es pengen les activitats que van dirigides a les famílies i alumnes nouvinguts.

El pati de pàrvuls i cicle inicial es troba situat damunt de la quarta planta on hem col·locat un tobogan i dues casetes de plàstic, també hem pintat jocs al terra (camp de futbol, xarranques i la casa es crema) i hem tancat un petit espai per guardar tricicles balancins i materials de joc. Les famílies van decorar les parets per fer-lo més acollidor. Els nens/es dels cicles mitjà i superior van al pati al poliesportiu situat a la quarta planta de l’edifici. Els dos espais són compartits amb l’escola Salvat Papasseit.

Al primer pis es troben les classes de 3r i 4t i l’aula multiusos.

Al segon pis juntament amb les aules de cicle superior hi ha la biblioteca i l’aula d’EE. En aquesta mateixa planta hem fet uns armaris al passadís per desar llibres i material de classe.

A la tercera planta es troben les classes de parvulari. El passadís és molt ampli i s’utilitza per muntar racons. Aquí també trobem l’aula dels miralls que és un espai compartit amb el Salvat i que s’utilitza per fer psicomotricitat i teatre. En aquesta mateixa planta però dins de l’espai de l’escola Salvat Papasseit es troben les classes de 1r i 2n.

A la quarta planta es troben l’aula de fang (taller per fer pintura , fang i tallers), l’aula d’informàtica i l’aula científica que també s’utilitza per fer desdoblaments de català i algun taller.

Al primer soterrani es troba el menjador i la cuina i al segon soterrani hi ha un espai amb empostissat que utilitzem per fer psicomotricitat i les representacions teatrals. Tots dos espais estan dins l’espai del Salvat i són compartits.

L’AMPA participa activament en la vida de l’escola ja que organitza les activitats extraescolars, el casal d’estiu, col·labora amb les mestres en els tallers de plàstica que es fan als cicles inicial i mitjà i també en la realització de les diferents festes d’escola així com en les sortides planificades en la PGC i en la realització de la setmana de la convivència.

Per altra banda, també organitzen activitats per pares i mares: fan colònies amb els fills, celebren festes com el sopar de Nadal, el sopar de 6è, participen com a comparsa en la rua de carnaval de Santa Coloma i organitzen conferències.

L’escola es converteix així en un canal de relació en la vida del barri on està ubicada. L’objectiu és crear llaços afectius que facilitin el manteniment dels valors i de la convivència.

Properament afegirem imatges dels diferents espais:

• Sala d’actes
  • Sala de Psicomotricitat
  • Menjador
  • Gimnàs
  • Sorral (pati dels alumnes d’Educació Infantil)
  • Vestibul (com a sala d’exposicions)
  • Aula d’Educació Especial
  • Espai dels racons a educació Infantil
  • Aula de reforç i suport lingüístic
  • Aula dels miralls (per a expressió corporal de petits i grans)
  • Aula d’informàtica