Cicle Inicial

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Les mestres de Cicle Inicial us volem explicar algunes de les coses que fem durant el curs:

Racons cicle inicial

Els alumnes de 1r i 2n fem racons junts. Al començament de cada sessió es fa la tria i al final cada nen/a explica per escrit a la seva llibreta les activitats fetes.

Els racons els fem servir en el cicle com l’estratègia organitzativa que ens permet oferir una proposta el màxim de flexible possible, amb diferents tipus d’agrupaments i activitats i a on es poden respectar més fàcilment els diferents interessos i nivells de desenvolupament dels nostres alumnes.

Es pot triar entre quatre racons:

Llengua: a l’aula de 2n s’ofereixen materials i jocs diversos per tal de treballar diferents aspectes de la llengua (escoltar, explicar, llegir i escriure).

Experiments: a la terrassa ens cuidem de les plantes i de l’hort i tots plegats fem petits experiments i descobriments científics.

Anglès: a l’aula de ciències es treballa sobre tot l’expressió oral en anglès a partir de material i jocs diversos.

Artistes: a l’aula de ceràmica procurem desenvolupar la capacitat creativa dels alumnes deixant que s’expressin lliurement mitjançant la pintura.

Tallers de plàstica

Al cicle inicial es fan dos trimestres de tallers amb pares, de gener a maig. Es fan 5 grups de 10/11 nens/es de primer i segon barrejats. Dos tallers els fan les tutores i els altres tres s’encarreguen les mares/pares que participen voluntàriament, sota la tutoria, orientació i ajuda de les tutores.

Es tracta d’oferir als alumnes uns coneixements elementals sobre unes tècniques en concret que variaran cada curs depenent de les famílies que col.laborin.

Aquest curs estem fent teler, collarets, informàtica (tux paint), pintura (Kandinsky) i estampació de samarretes.

Espais matemàtics

Durant 3 sessions setmanals treballarem l’àmbit matemàtic de forma més manipulativa, amb un grup més reduït i respectant en tot moment el ritme de cada nen o nena. Ho farem a partir de reptes, jocs, construccions, problemes d’enginy que motivin a l’alumne.

En aquestes sessions estaran barrejats alumnes dels dos grups del cicle.

Els espais matemàtics són els següents: Numeració i càlcul, Geometria, Mesures i Robòtica.

Piscina

Als alumnes de 1r i 2n l’escola se’ls ofereix la possibilitat de fer una hora d’educació física a la piscina del fondo. L’activitat es fa en horari lectiu i les famílies han d’asumir el seu cost.

És una edat molt adient per perdre la por a l’aigua i aprendre a nedar. Al final de cada trimestre es fa una sessió de portes obertes i les famílies poden entrar a veure als seus fills/es i apreciar els seus progressos. Al final de curs se’ls lliura un informe de tot l’any.

Sorrascola

Al mes de juny, primer i segon fem una sortida d’un matí a la platja de la Mar Bella per realitzar una gimcana de jocs juntament amb el cicle inicial d’altres escoles. Aquesta activitat té un caire lúdico-esportiu i pretén acostar l’esport a un medi natural diferent, la platja. Els nostres alumnes es poden relacionar i fer amics amb altres nens i nenes de la seva edat d’altres escoles de Santa Coloma.

Mones

L’últim dia dels segon trimestre a cicle inicial celebrem la pasqua.

Al matí cada classe fa la seva mona col.lectiva, amb un pa de pessic guarnit amb xocolata desfeta, galetes, lacasitos, plomes,…. A la tarda convidem als pares i tots junts ens la mengem i celebrem l’acabament del trimestre.

Aquí us deixem les competències i com es treballen durant el cicle:

Competències_CI

Podeu trobar més informació al nostre bloc:

BLOC DE CICLE INCIAL