CAPSES D’APRENENTATGE A 6è

A 6è hem començat a treballar amb capses d’aprenentatge e l’àrea de coneixement del medi.

El treball amb capses d’aprenentatge és una nova metodologia de treball a l’aula que es fonamenta en la promoció de processos complexos d’indagació entre els alumnes,

Partim d’un aprenentatge amb un enfocament globalitzat i de manera transversal per potenciar l’aprenentatge cooperatiu, autònom i competencial de l’alumne/a, tot afavorint el desenvolupament de les competències transversals: la competència digital, l’aprendre a aprendre i la iniciativa personal.

Es fomenta el treball individual i el treball cooperatiu perquè comparteixen el material amb el  grup i poden donar-se idees sobre com la resolen, repartir-se la feina,… tot i que hauran de presentar un informe individual i s’han d’assegurar haver entès tot el que han fet.

Els nens i nenes són agents actius del seu propi aprenentatge en el procés i l’adult observa i acompanya fent de guia en cas necessari.

Les capses estan dotades de diferents tipus de presentacions que fomenten les intel·ligències múltiples. Es presenten unes capses amb material divers (escrit, digital, sensorial…).Cada grup ha de treballar amb el contingut d’una de les capses al llarg d’algunes sessions i amb un dossier d’aprenentatge individual. Un cop acabada la capsa i avaluada, canvien de capsa.

L’avaluació comporta una observació directa per part de la mestra, una autoavaluació de l’alumnat dels coneixements i procediments adquirits durant el treball, una reflexió de l’alumnat sobre el seu procés de participació ( rúbriques d’avaluació individuals, de grup…).

La valoració tan de les mestres com de l’alumnat és molt positiva, investiguem,  ens divertim i compartim aprenentatges.

IMATGES