5è: EXPERTS EN PREHISTÒRIA I EDAT ANTIGA!

La última unitat de Coneixement del Medi estava centrada en la Prehistòria i en l’Edat Antiga. Són uns continguts que, d’una banda són molt motivadors per als i les alumnes però, per altra banda, són molt complexos ja que tenen una gran quantitat d’informació.

Aquest va ser un motiu més que ens va animar a dur a terme aquesta unitat des d’un altre vessant: crear grups d’experts posant en pràctica el treball cooperatiu.

Consisteix en una tècnica didàctica on l’alumnat es divideix en grups de treball cooperatius heterogenis, formats per un nombre reduït de persones. Cada grup s’especialitza en un tema: prehistòria, paleolític, neolític, edat dels metalls, edat antiga, egipcis, grecs, ibers i romans. S’han d’organitzar, fer recerca d’informació, comparar, distribuir-se la feina, discutir-la, posar en comú les seves idees i discrepàncies, en el que es denomina grup d’experts, amb l’objectiu de que han de ser capaços d’ensenyar-la als altres companys i companyes. Una vegada finalitzat el treball com a grup d’experts, –després d’haver assimilat els continguts d’aprenentatge que els corresponen- ensenyen als altres els diferents aspectes que han aprés i el procés dut a terme en el grup d’experts.

L’objectiu és aconseguir l’adquisició i cristal·lització del coneixement, al mateix temps que aquest procés es proposat des d’una perspectiva cooperativa i de compartició de coneixement.

Aquesta tècnica és especialment recomanada per a treballar aspectes cognitivament complexos, nocions teòriques de difícil comprensió, etc. Aprendre i explicar és aprendre dues vegades.

VOLS VEURE’N EL RESULTAT? FES CLIC AQUÍ!