I4_ENS VISITA LA MAGDA, UNA EXPERTA AVICULTORA.

Aquest dijous 16 de febrer els alumnes d’I4 hem rebut una visita molt especial. La Magda ens ha vingut a veure, li vam demanar si podia venir a les nostres aules a explicar-nos tot el que ella, com a bona avicultora que és, sap de les gallines i ha estat un plaer escoltar-la i gaudir de les imatges que ens ha portat.

Hem après moltíssimes coses  i a més a més li hem pogut realitzar totes les preguntes que  havíem recollit en el nostre text col·lectiu que fa uns dies vam elaborar plegats i plegades en forma d’entrevista.

Hem descobert i après:

• la diferència entre el gall i la gallina.
  • l’alimentació de les gallines.
  • que no tots els ous són blancs o rossos i que n’hi ha de diferents mides inclús hem vist ous sense closca. N’hem descobert les seves  parts.
  • que quan les gallines són molt joves fan els ous petits i són els ous més bons i més bons per incubar.
  • l’aparell reproductor de la gallina i altres òrgans.
  • quants ous pon la gallina.
  • que ha de passar perquè d’un ou en surti un pollet.
  • la incubació dels ous.
  • el naixement dels pollets.
  • que ens aporten les gallines.
  • que en ocasions necessiten el veterinari. Ens ha parlat de la situació actual de la grip aviària.

Moltíssimes gràcies, Magda!

Mentre esperàvem l’arribada de la Magda en “Titó” una estrella del #NouSx3 alegre, entusiasta i curiós, ens ha portat d’excursió al galliner. S’ha llevat ben d’hora per anar-hi.  Hem pogut veure com donava d’esmorzar a les gallines i ha omplert un cistell d’ous i hem après moltíssimes coses. En JohnC ens ha sorprès explicant-nos que aquestes gallines no viuen soles, que viuen amb alpaques!
També ens ha agradat molt anar d’excursió amb en Titó, molts de nosaltres ja el coneixíem.

Estem a l’espera que les nostres gallines arribin ben aviat al nostre galliner, ara, però malauradament amb el brot de grip aviària sorgit els darrers dies, les nostres gallines per seguretat dels nostres infants, mestres i persones que formem part de la nostra escola, han suspès temporalment la seva arribada al Pompeu i no les deixen viatjar fins aquí. La Magda també ens ho ha explicat.

Desitgem que tot plegat ben aviat se solucioni i puguem donar la benvinguda a les nostres gallines.

De tota manera els alumnes d’I4 continuarem aprenent moltíssimes coses de les gallines per estar ben preparats en el moment de la seva arribada.

Ben segur en serem uns grans experts.

ANEM D’EXCURSIÓ AL GALLINER AMB EN TITÓ

ENTREVISTEM A LA MAGDA, UNA EXPERTA AVICULTORA.