EL NOSTRE PROJECTE. EL MÓN DE LES PLANTES, LES PLANTES I EL MÓN

EL PROJECTE

Tot just en començar l’actual curs escolar, també ho va fer el nostre primer projecte de medi: les plantes. Tot i que en teníem molta informació, ha estat tota una descoberta d’un món i un munt de coses noves.

I no es tracta només de conèixer les parts de les plantes o de les flors; ni dels tipus que hi ha o  si els arbres són de fulla perenne o caduca; sinó que també hem conegut i hem après la funció que té cadascuna d’aquestes parts per a la vida de les plantes i de la seva importància per al medi ambient, el clima i la resta d’éssers vius del planeta.

Les plantes, els boscos,  per exemple, absorbeixen els gasos nocius de l’atmosfera (com el diòxid de carboni) i ens donen l’oxigen que necessitem tots els éssers vius, precisament, per viure, D’això se´n diu la fotosíntesi… Uf! Una paraula una mica “rara”, però a la qual ja ens hi hem acostumat,

A més, moltes plantes són l’aliment de molts dels animals, des dels més petitons, com les abelles, fins els més grans, com els elefants. I gràcies a les abelles i altres insectes és possible la pol·linització. Ah! una altra paraula nova! Moltíssimes plantes es pol·linitzen: donen fruits i, amb les llavors, es reprodueixen.

L’AMETLLER

Finalment, tot el que hem conegut i après, ho hem pogut observar en un dels arbres del jardí de de l’escola: l’ametller. Hem descobert que aquest arbre prové de països molt llunyans, com Pèrsia, Síria i Palestina; també que té un nom propi… bé, un nom científic: Prunus dulcis o Amygdalus communis; i que pertany a una família: les rosàcies. La seva flor, de corol·la acolorida i de fragància penetrant atreu les abelles i, gràcies a elles, la flor es converteix en l’ametlla, un fruit sec molt preuat a la cuina i molt saludable.

Si voleu veure les nostres imatges podeu clicar aquí.