SALUT I SEGURETAT

Coordinació amb el CAP

L’escola es coordina amb el Centre d’Atenció Primària i col·laborem en diferents campanyes de salut: vacunació alumnes, salut dental, etc. Les famílies sempre tenen informació prèvia sobre aquestes campanyes i han de signar les autoritzacions corresponents.

Medicaments

Per poder administrar medicaments als nens i nens, sempre que sigui imprescindible fer-ho en horari lectiu, cal que els pares i les mares aportin un informe mèdic on consti el nom de l’infant, el nom del medicament que ha de prendre i la pauta d’administració. Així mateix, la família ha d’aportar una autorització on es demani l’administració del medicament prescrit d’acord amb les pautes que constin en l’informe esmentat i se n’autoritzi l’administració als professionals del centre.
En el apartat de documents trobareu l’autorització per que la pugueu signar-la i donar-li al tutor o tutora del vostre fill o filla.

Febre

La febre és un símptoma caracteritzat per un augment de temperatura per sobre de 37 ºC que sovint s’acompanya de malestar. És molt freqüent en l’infant. La febre és en si mateixa un mecanisme de defensa de l’organisme contra la malaltia i, per tant, no cal tractar-la de forma immediata amb medicaments. Podem utilitzar mesures físiques per fer abaixar la temperatura i disminuir-ne les molèsties: si té malestar, fred o esgarrifances es recomana no abrigar-lo i donar-li aigua a glopets.

Davant d’un infant amb febre de 38 ºC o més l’escola ha de contactar amb el pare, mare o tutor i demanar-li que el reculli tan aviat com pugui.

Encara que no es tracti d’una urgència, un infant amb febre NO ha de quedar-se a l’escola fins que finalitzi la jornada escolar.

Polls

És important que els infants afectats es tractin i també revisar tota la família. Quan hi ha un grup classe afectat cal que tot el grup faci el tractament el mateix dia.
Els convivents familiars s’han de revisar el cap bé i pentinar-se repetidament amb la pinta fina especial per detectar els polls, caldrà revisar-los durant dos o tres dies seguits.
Si no es veuen polls però hi ha llémenes, cal tractament. Les llémenes són els ous que posen els polls femella, els posen a menys d’un centímetre de la base del cabell, però poden estar a més si la temperatura els va bé. Són de forma oval, d’un mil·límetre, translúcides o blanques i estan ben enganxades als cabells. Una lupa ens pot ajudar molt a visualitzar-los i diferenciar-los de la caspa. Cal ser constants fins que no quedi cap llémena.

Prevenció
– Portar els cabells curts o ben lligats i estrets amb trenes o cues.
– No compartir pintes, gorres, gomes ni cintes dels cabells.
– Evitar el contacte entre els caps.
– Pentinar tres cops al dia i revisar les pintes i raspalls.
– Utilitzar suavitzant pels cabells i pentinar-los bé sense embolics.
– Evitar recolzar el cap en sofàs, coixins, etc. que hagin estat amb contacte amb una persona infestada.
– Si observem a la canalla que es rasca o diu que té picor al cap, mirar-li de seguida si té polls.
– Dediqueu-hi temps, teniu paciència.
– No serveixen els xampús ni locions com a prevenció. Però si què podeu mullar els cabells una bona estona amb vinagre. Es pot utilitzar vinagre de poma que és més suau.

Pla d’emergència de Centre

Resum pla emergència i accident laboral

resum pla emergència i accident laboral.pdf de Escola Sant Vicenç