L’escola Sant Vicenç comença a funcionar el curs 1978-1979 en un mòdul prefabricat (edifici vell) als afores de Mollet envoltat d’horts i cultius de cereals. Aleshores es funcionava com una agrupació d’aules on cada mestre anava al seu aire.
Des de molt aviat el professorat posa les bases per a la formació d’una escola. En aquesta nova fase s’inicia una trajectòria de recerca de qualitat pedagògica amb el català a l’escola com a pedra angular. La recerca d’un edifici en condicions apropa les famílies a una dinàmica de participació i debat amb el professorat que dona els seus fruits: escola nova i la creació d’un sistema cooperatiu per resoldre de manera econòmica l’accés als recursos educatius i el material escolar.
L’any 1991 l’escola rep un dels premis Baldiri Reixac i amb els anys es sistematitza el treball pedagògic col·laboratiu. El curs 2003–2004, es celebrà el 25è aniversari de l’escola. El curs 2004-2005 es crea al centre el Suport Intensiu a l’Educació Inclusiva que en aquells moments era USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial). El curs 2005-2006 es crea el Suport Intensiu a l’Audició i Llenguatge com a centre que acull alumnes amb sordesa.
Els cursos 2013-2014 i 2014-2015, l’escola torna a rebre diversos premis Baldiri Reixac en la modalitat d’alumnes: “Projecte Fem Esmorzars”, “El Consell d’Alumnes” i “Joan Abelló, un pintor del Vallès”.
El curs 2016-2017 i durant tres cursos, es desenvolupa el projecte Generació Plurilingüe en el qual es fomenta l’anglès com a llengua d’aprenentatge en el vessant artístic de música i art plàstic, així com també en ciències.
El curs 2015-2016 , s’inicia el treball d’actualització i renovació pedagògica en relació a la competència matemàtica, comptant amb el suport del Departament d’Educació i la Universitat Autònoma de Barcelona.