Educació Emocional

 

L’educació emocional s’inicia des d’Infantil mitjançant els monstres de les emocions que permeten entrar de forma lúdica en el vocabulari i gestió de les emocions pròpies i les dels altres.
Per tractar cadascun dels sentiments es segueix la seqüència següent:
1. Presentar l’emoció que es tractarà mitjançant un monstre de les emocions, per exemple en “PLOF”.
2. Ensenyar dibuixos i fotografies amb aquesta expressió emocional.
3. Proporcionar exemples de situacions de les quals fàcilment se’n pugui deduir el sentiment que ens interessa.
4. Animar els infants a explicar vivències de quan han experimentat aquesta emoció. La tutora, el tutor o qui estigui conduint la sessió també explica quan l’ha sentit.
5. Donar categoria d’agradable o desagradable.
6. Fer expressar físicament aquesta emoció.
7. Fer entre tots una llista de quines són les coses que provoquen aquesta emoció.
8. Fer llistes d’actituds i comportaments que pren la gent amb aquesta emoció.
9. Proporcionar una activitat a través de la qual l’emoció es pugui experimentar a un nivell més personal ( jocs, contes, dibuixos…).
Aquest treball té continuïtat a Primària mitjançant el desenvolupament de les habilitats socials i la resolució de conflictes. Tant a les tutories d’aula com al Consell d’Alumnes.
Paral·lelament a aquest treball de gestió i alfabetització emocional, aportem la mirada sistèmica per acompanyar el desenvolupament emocional de forma personalitzada.