Projectes Sostenibles

OLINET

El funcionament del Programa OLINET consisteix a distribuir de forma gratuïta als alumnes uns recipients (CLAKIS) perquè se’ls emporten a casa per omplir-los d’oli usat de cuina.

El punt de recollida de clakis està al porxo dels grans, al costat de la taula de ping-pong. Porteu el vostre Claki ple d’oli, el deixeu a la caixa de color negre i agafeu un altre de la caixa blanca. És selfservice!

L’entitat APINDEP RONÇANA s’encarrega de la recollida i neteja dels CLAKIS i posterior gestió de l’oli recollit (es recupera per a la seva utilització com a biodièsel). APINDEP RONÇANA és una cooperativa d’iniciativa social que gestiona serveis integrals i suports per a la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, les seves famílies i altres col·lectius amb risc d’exclusió social.

RECOLLIDA D’ESTRIS D’ESCRIPTURA I HIGIENE DENTAL

Des del Consell d’Alumnes hem preparat dues noves recollides selectives a l’escola:

-CAIXA BLANCA: Recollida de bolígrafs, retoladors i estris d’escriptura (col·laboració amb l’Institut Gallecs i Terracycle).

-CAIXA DE COLOR BLAU CLAR: Recollida d’estris d’higiene dental: raspalls de dents, capses de fil de seda (projecte propi de Terracycle).

A-PRENEM EL SOL

El projecte A-prenem el Sol és fruit d’una col·laboració entre l’ajuntament de Mollet del Vallès, la Diputació de Barcelona, l’AMPA i tota la comunitat de l’escola. Aquesta col·laboració ha comportat la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques al sostre de l’escola, dues plaques per a ús educatiu, un monitor per veure el consum i l’estalvi elèctric.

L’A-Team és l’equip dinamitzador del projecte durant el curs. Fem activitats diverses per promoure la transició energètica cap a energies renovables, l’estalvi energètic i tots aquells temes relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat.

Article sobre l’A-prenem el Sol article al Critic.cat

PROJECTE DE L’HORT

Perquè un hort a l’escola?

El treball de l’hort ecològic a l’escola, és la manera més adient d’oferir als nostres alumnes una educació mediambiental, basada en la cura, respecte i defensa de la natura.

Objectius generals:

1. Ajudar als alumnes a prendre consciència i sensibilitat davant les qüestions mediambientals.
2. Promoure el coneixement del medi, les seves interrelacions i els seus problemes.
3. Fomentar l’adquisició de valors que els motivin a sentir preocupació pel medi ambient.
4. Capacitar els alumnes perquè puguin trobar solucions als problemes ambientals.
5. Conèixer i aprendre els productes, les eines les tècniques de treball agrícola.
6. Reconèixer la dependència de l’agricultura que té la humanitat.
7. Fomentar la ciència ciutadana.

PROJECTE ENERGÈTIC 50/50

El projecte d’estalvi energètic 50/50 va ser una iniciativa de diferents municipis per reduir la despesa energètica a les escoles publiques.

Actualment, a les classes hi ha encarregats energètics i prenem mesures per no malbaratar energia i endegar propostes sostenibles.