Juguem amb les matemàtiques

Jugant també s’aprèn i a més ens ho passem molt bé. Aquesta és la conclusió de molts estudis pedagògics  que fa anys que anem implementant a l’escola. La manipulació és una eina imprescindible per avançar en el coneixement dels nombres i les diferents habilitats matemàtiques.

A continuació us mostrem unes fotografies d’algunes d’aquestes activitats manipulatives de matemàtiques que fem a la nostra escola.

Començant a P4 amb les boletes que es posen en una tira per anar comptant  i seguint per P5 amb els racons que fan treballs de numeració i geometria, ens permeten anar consolidant els conceptes matemàtics.  La manipulació de tot aquest material és la que ajuda a entendre els conceptes que estem treballant. Per entendre un concepte primer cal manipular, experimentar, jugar, fer proves, assaig-errada… i tot això és el que fem a més de motivar als alumnes amb el seu aprenentatge. Qui diria que estan fent matemàtiques!

Però el joc  es pot fer a qualsevol nivell i edat. També podeu veure com 3r curs estudia les taules de multiplicar a partir del  joc  Mancala. Cada activitat treballada ha d’acabar amb una reflexió de tot el procés. L’objectiu és donar eines que ens permetin entendre  les matemàtiques  i saber que aquestes poden ser divertides. És la millor manera d’aprendre!