Educació per la sostenibilitat ( Escola Verda)

Som escola verda. Això vol dir que el projecte  estem encaminats a la conservació i el respecte del medi ambient i a promoure actituds cap a l’entorn que afavoreixin la sostenibilitat.

Aquest treball a l’escola es concreta en:

• La participació de tota la comunitat educativa.

• Una comissió organitzadora formada per dos mestres, dos delegats de cada curs des de 3r fins a 6è.

• Uns plans d’actuació.

Els plans d’actuació que es duen a terme enguany són:

1. Fruita a l’escola: Es tracta de distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca als escolars de segon cicle d’educació infantil i de primària (infants de 3 a 12 anys).

És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
      • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
      • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.

I també reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris

2. Projecte Apilo: La nostra escola participa en el projecte de recollida selectiva de piles i acumuladors per tenir entre tots cura del nostre planeta.

3. Recollida Selectiva: Totes les alumnes i alumnes de l’escola, juntament amb tota la comunitat educativa estem treballant per tal de separar bé els nostres residus a l’escola i d’aquesta manera es puguin recollir i reciclar millor.

4. L’hort’escolar: Les classes de 5è s’encarreguen d’estructurar l’espai reservat per l’hort, sembrar i seguir tot el procés de manteniment i recol·lecció. Els alumnes de 4rt fan treball sobre les plantes remeieres. Els alumnes de 1r treballen el conte del Rave a l’àrea d’anglès.

5. Reutilització de llibres: Des de fa cinc anys a l’escola hem començat a reutilitzar els llibres de text. En aquest pla d’actuació han participat alumnes, mestres, pares i mares de l’escola.

6. L’ús de paper: Intentem que no es malbarati el paper a les classes i que s’estalvii fent-lo servir per les dues cares. Tenim uns contenidors especials per la recollida de paper des de fa molts anys.

7. L’aigua: dintre ldels programes de sostenibilitats hem canviat les aixetes de l’escola.  Ara les tenim tots de pulsador per a no malgastar aquest bé tan essencial.

8. Estalvi energètic 50 x 50 Euronet: Ja fa uns anys que vam iniciar aquest projecte per tal de conscienciar a tota la comunitat educativa de la necessitat de controlar el nostre consum energètic, Cada any intentem reduir més la nostra factura de gas, electricitat i aigua.

9. No Paper d’alumini: A la nostra escola estem eradicant l’us del paper d’alumini. Afavorint la utilització de carmanyoles, bockandroll, envasos reciclables,…

10. Correu digital enlloc de paper. Fins fa uns anys , totes les activitats que realitzava l’escola es comunicaven mitjançant notes informatives en paper. Ara molta d’aquesta informació la enviem per correu digital.