Durant aquest final de trimestre ens hem iniciat a la programació i la robòtica educativa. Hem fet diverses activitats manipulatives fins a arribar a saber fer servir les nostres Bee-bots i fins i tot començar a programar moviments a través de l’ordinador.
En primer lloc, dins els racons hem treballat els conceptes de seqüenciació a través del propi moviment, i d’ordenar seqüències temporals. Abans de jugar amb les Bee-bots hem d’entendre que la programació en aquest nivell no és res més que una seqüència d’instruccions ben ordenades.
A continuació, ens vam iniciar en la programació fent servir les targetes de programació per continuar amb els taulells de Bee-bots que tenim a l’escola planificant els itineraris de les Bee-bots sense targetes de direcció.
Per acabar, vam portar els ordinadors a l’aula i vam continuar aquest treball amb jocs de programació gratuïts que trobem a Internet. Nosaltres hem fet servir la pàgina code.org. Si voleu jugar a casa, cliqueu damunt l’enllaç i podreu veure els jocs. No cal registrar-se.
Durant el tercer trimestre continuarem jugant amb les Bee-bots, amb code.org, i ens anirem endinsant en altres jocs com Scratch junior amb les tauletes.
Aquí us deixem un recull d’imatges.