PROJECTES

Diverse Human Hands Holding Word English

 

  • TALLERS INTERNIVELLS EN ANGLÈS: Els tallers és una metodologia en la que barregem alumnes de diferents edats que formen part del mateix cicle educatiu per després dividir-los en tres grups. De manera que reduïm ràtios i treballem les ciències d’una forma molt més experimental. Les activitats s’enfoquen sempre des del treball del mètode científic a través de petits reptes. Els blocs a treballar són la matèria, l’energia i la tecnologia. D’aquests tres tallers, un d’ells es fa completament en anglès. Augmentant així les hores de dedicació d’anglès, el vocabulari/lèxic i perquè els alumnes puguin veure que l’anglès es pot parlar en entorns diferents. NOVETAT!

 

  • E-twinning: És una plataforma virtual per a docents que treballen en escoles de països de la Unió Europea. La plataforma permet comunicar-se, col·laborar, compartir projectes, etc. La nostra escola forma part de la comunitat E-twinning. Això ens permet cada any fer projectes en anglès col·laborant  amb una altra escola europea. Aconseguim així enriquiment cultural, motivació dels alumnes i treballar entorn un context real.

 

  • English day: Cada any celebrem l’English day a la nostra escola. EDay és una jornada en què totes les activitats que es duen a terme en horari lectiu al centre escolar tenen com a llengua vehicular l’anglès. Fem jocs, cançons, gimcanes, teatre… A més, comptem amb la col·laboració d’alumnes i professors/es de l’Institut de la Roca. També participen amb nosaltres mares i pares del nostre centre que tenen un bon domini de la llengua anglesa. Tot un luxe comptar amb la participació de la comunitat educativa que enriqueix moltíssim la celebració d’aquest dia.

MÚSICA

L’Escola Santa Agnès gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de la Roca del Vallès i de l’Escola municipal de música de la Roca, estableix dins del seu projecte educatiu una àmplia varietat d’activitats al llarg de tota l’escolarització dins de l’àrea curricular de l’educació artística.

Els alumnes de Santa Agnès aconsegueixen en acabar la seva escolarització un bon domini musical en quant a tocar un instrument (percussió i corda), així com també ser coneixedors del llenguatge musical i treballa el cant coral amb concerts estipulats i en col·laboració amb altres entitats. Tot això a més  a més s’amplia amb hores d’extraescolars organitzades per l’AMPA i l’Escola municipal de música de la Roca.

Les activitats més destacables són:

  • VOTV (CANÇÓ DE NADAL A 1r): Els alumnes de 1r preparen durant el 1r trimestre de curs diferents cançons relacionades amb la festivitat del nadal. Una d’aquestes cançons es grabarà en un estudi de televisió, concretament, VOTV on els alumnes podran conèixer de primera mà el món televisiu i el treball audiovisual que hi ha darrere. L’emissió de la cançó serà durant els dies festius propis del periode de vacances de nadal. Fet que també il·lusiona moltíssim a famílies i alumnes. NOVETAT!

 

  • CANTADA MUNICIPAL: Els alumnes de 2n treballen direfents cançons tradiconals durant el curs escolar per culminar-ho després en un gran concert adreçat a les famílies on ensenyaran tot el que han practicat. Però no estaran sols, compartiran escenari amb els alumnes de la resta d’escoles del municipi. Els alumnes veuen resultats i donen significat a les activitats d’aula sabent que pujaran a l’escenari per ensenyar tot el que han treballat. NOVETAT!

 

  • PERCULELE (alumnes de 3r a 6è): Aquest és un projecte que engloba tot el municipi de la Roca del Vallès. Projecte desenvolupat per l’Escola municipal de música de la Roca i finançat per l’Ajuntament de la Roca del Vallès, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament i amb totes les escoles i Institut de la Roca. El projecte consisteix en que els alumnes de primària aprenguin a tocar un instrument, en el nostre cas de percussió (bateria) i de corda (ukelele), amb l’objectiu de que acabin l’escolarització amb un cert domini de l’instrument. Aquest projecte de música té continuïtat després a l’Institut de la Roca. Quan arriben a l’Institut els alumnes que ja tenen un bon domini instrumental podran anar més enllà i seran capaços de començar a crear grups musicals. Arribant fins i tot a ser teloners d’altres grups a les festes del poble entre d’altres. Realment és un projecte amb un ampli ventall de possibilitats que cohesiona el municipi i on es dóna la possibilitat als nens/es de tot el terme municipal a poder apropar-se al món de la música aprenent de forma molt més significativa.
  • CANTANIA (alumnes de 4t): Els alumnes de 4t, a més a més del projecte perculele, durant tot el curs preparen diferents cançons creades específicament per la Cantania. Cançons que tenen totes entre elles un fil conductor, una història, que es mostrarà el dia del concert. Un concert a l’Auditori de Granollers conjuntament amb alumnes d’altres centres educatius de la comarca del vallès. Aquest concert mostra el treball en quant al cant coral, als cànnons i també inclou escenificació. El dia del concert els alumnes compartiran escenari amb una orquestra de musics professionals i amb el seu director. Es tracta d’una experiència única i inolvidable tant pels alumnes com per les famílies.

ROBÒTICA

  • BEE-BOTS: El curs 17-18 a través de la subvenció de l’Ajuntament de la Roca otorgada a l’AMPA, es va adquirir nou material per treballar la robòtica educativa des d’edats tempranes. Concretament, el material adquirit són els Bee – bots, unes abelles molt divertides amb les que els alumnes de P3 fins a 2n podran jugar amb diferents graus de difilcutat per anar aprenent els primers passos dins del món de la programació. A més a més, és un material amb el que es treballa de forma transversal. Per tant, els alumnes podran  adquirir altres aprenentatges de llengua, matemàtiques, descoberta de l’entorn entre d’altres tot jugant i programant. NOVETAT!

  • SCRATCH (2n a 6è): Scratch és un programa d’ordinador amb el que els alumnes comencen a programar amb blocs. Creant diferents combinacions podran fer les seves pròpies animacions, crear videojocs, entre d’altres. També és un programa compatible amb LEGO o altres accessoris que permet la construcció i el moviment a través de la programació.

  • VALLESBOT (alumnes de 6è): És un projecte a nivell de la zona del vallès iniciat des del Centre de Recursos Educatius del Vallès I. Aquest projecte busca que a través d’una temàtica comuna que els alumnes desenvolupin idees tecnològiques per ajudar a millorar el nostre entorn. Cada curs escolar la temàtica va variant. El curs 17-18 el tema era la mobilitat. El projecte finalitza en unes jornades on els alumnes comparteixen la feina feta durant tot el curs amb altres escoles. Una fira oberta amb el nostre propi stand on mostrar la nostra gran idea tecnològica.

 

PROJECTE DE PATI

Aquest curs escolar com a novetat engeguem un nou projecte al pati dels nostres alumnes d’educació infantil i d’educació primària.

Aquest projecte consisteix en la dinamització dels patis a través de la creació de diferents capses amb diferents temàtiques. Aquestes capses són:

  • La capsa d’esports amb diferents materials (cordes, pilotes, raquetes, pales de ping-pong…).
  • La capsa d’experimentació i/o observació del nostre entorn privilegia (amb lupes, prismàtics, pots, llibreta de camp, …).
  • La capsa artística amb tot de material per afavorir la creativitat dels nostres alumnes (pinzells, colors, fulls i cartolines, retoladors, guixos…).
  • La capsa de la tranquil·litat amb tot de jocs de taula per aquells alumnes que prefereixen un entorn de joc més relaxat.

Aquesta iniciativa s’ha estat treballant per part de tot l’equip de mestres des del primer trimestre de curs, i per fi, aquest mes de gener l’hem iniciat i donat a conèixer als nostres alumnes.

L’objectiu principal és la dinamització dels patis enriquint el joc lliure de tots els infants, i en conseqüència, aconseguir un bon ambient i una bona convivència en les estones de pati.

En el següent enllaç us deixem algunes fotografies que esperem us agradin.

PROJECTE DE PATI