L’escola des de casa

En aquest espai, us expliquem com serà el funcionament de les diferents etapes educatives en cas de confinaments durant aquest curs escolar i altres situacions que es poden donar:

Com treballarem a l’etapa d’Educació Infantil en cas de confinament?

Com treballarem a l’etapa d’Educació primària en cas de confinament?

I si el meu fill/a no ha de fer una quarantena?

Es poden donar casos d’alumnat amb anticossos i/o que ja han passat la malaltia i per tant no tenen necessitat de fer novament una quarantena. En aquests casos, des de la direcció del centre i per motius organitzatius, pedagògics i de salut, es recomanarà que aquest alumne/a no vingui a l’escola, i continuï la seva escolaritat virtualment en les mateixes condicions que la resta de companys. Malgrat tot, cada situació es valorarà individualment, i en cas que l’alumne/a hagi de venir al centre, se l’ubicarà temporalment en el grup estable més pròxim d’edat amb l’obligatorietat sempre de dur mascareta (independentment de l’edat), i sempre ubicat en un grup estable major de 6 anys on és obligatori portar mascareta.

I si el meu fill/a està pendent de pcr o simplement està malalt?

Al llarg del curs també ens trobarem amb alumnes que es posen malalts, que es troben a l’espera de resultats de PCR’s, o bé en quarantenes per causa d’altres grups estables no escolars o grups de convivència.

En aquests casos es procedirà exactament igual que es feia abans de la situació de pandèmia en què quan un alumne/a estava malalt, se li podien fer arribar les tasques a l’alumne/a i el seu estat de salut li permetés fer algunes tasques. En aquests casos s’enviaran escanejades les tasques que el seu grup vagi fent diàriament a l’aula a través del correu de famílies.

En cap cas aquesta situació ha de suposar doblar la jornada laboral del tutor, i per tant no tindrà connexió via MEET amb aquest alumne, ni accedirà virtualment a l’aula mentre la resta de grup continua presencialment. Només es faran connexions telefòniques amb la família per conèixer l’estat de salut de la família. Només en cas que aquesta situació fos perdurable en el temps, es valoraria fer connexions via MEET amb el seu grup classe per tal de no perdre el vincle afectiu.