Famílies

El pla de comunicació recull els següents aspectes:

1. Informacions bàsiques

• Matriculació: En el moment de la matriculació de l’alumne/a s’actualitzaran les dades a Esfera i es donarà d’alta a la família al Dinantia, canal d’enviament d’informació a les famílies. Per això, en la recollida de dades de la família es demana el correu electrònic per fer efectiu aquest canal de difusió. No és una eina bidireccional.
  • Autoritzacions: Donat que tots els infants són menors de 14 anys, s’informa i es demana la signatura de l’autorització relativa al dret a la pròpia imatge i la comunicació sobre l’ús de serveis i recursos digitals a Internet a les mares, pares o tutors/es legals.
  • Sistema de comunicació: S’utilitza com a canal de difusió informativa el Dinantia. L’escola en cap cas fa ús dels correus amb domini sagarra (docents o alumnes) com a via de comunicació bidireccional. Aquest correu electrònic té simplement propòsits pedagògics i, per tant, no és un canal de comunicació. Com a excepció, s’utilitzarà aquesta via per fer videotrucada família-escola quan la reunió no pugui ser presencial.

Pel que respecta a altres informacions, segons la seva possible anticipació, es pot posar una nota a l’agenda i si és de caràcter urgent es pot comunicar trucant a l’escola o enviant un correu electrònic al mail de l’escola, canal que no sempre té una visualització o resposta immediata. Es recomana avisar amb temps al tutor/a o trucar a l’escola.

• Famílies delegades d’aula: La directora de l’escola es comunica a través del correu electrònic i aquestes alhora també poden fer ús del correu d’escola; la comunicació és bidireccional.
  • Espai Migdia: La coordinadora de l’espai migdia fa ús del Dinantia per enviar informacions, com el menú del mes o jornades gastronòmiques a les famílies, i l’informe diari dels infants d’I3 respecte del que han menjat i si han dormit. També, en cas de necessitar informar a les famílies d’algun incident, es fa ús del telèfon.
  • AFA: Tenen un grup de Whatsapp les famílies delegades i comissions, el qual és independent de l’escola, que fa de canal de comunicació. També emeten comunicats a través del Dinantia.
  • Altres vies de comunicació: Les xarxes socials són unidireccionals i són publicacions de la comunitat educativa cap a l’exterior.
  • Nodes del centre: És de caràcter informatiu. Hi ha documentació relativa al Projecte Educatiu de Centre, l’Estratègia Digitial, NOFC, entre d’altres. Hi ha publicacions sobre els infants un cop al trimestre i amb més freqüència es pengen informacions del menjador, portes obertes a noves famílies, etc.
  • Xarxes Socials: S’utilitza principalment Instagram per anar publicant moments de la quotidianitat escolar: activitats del dia a dia, tallers, sortides, accions escolars, etc. Per poder veure aquestes publicacions s’ha de ser membre de la comunitat educativa, per tant, l’accés és restringit a les famílies dels alumnes.

També es fa servir el Twitter amb publicacions més puntuals i més concretes i qualsevol pot ser seguidor de l’escola.

Pel que respecta a Youtube és de caràcter públic i només són publicacions Magnet.

2. Entorns de treball

• Google Workspace: Tots els infants tenen un usuari amb el domini sagarra. Amb aquest domini es pot fer servir el Workspaces (Google Drive) i també amb el domini sagarra tindreu accés al EVA, principalment aquest usuari es fa servir de 3r a 6è (o en cas de confinament per treballar amb el Google Meet/Classroom totes les edats).
  • EVA: L’entorn virtual d’aprenentatge de l’escola és el Google Classroom. Amb el correu del domini sagarra (xxxx@escolasagarra.cat) l’alumnat accedeix al Google Classroom.

La primera vegada l’alumnat ha d’acceptar la invitació a la classe creada pel docent.

• Eines digitals específiques de centre:
    • Innovamat: Des de l’escola, la cap d’estudis o l’administratiu vincula el correu electrònic de les famílies per iniciar sessió per primera vegada. En cas de necessitar recuperar la clau d’accés a l’app Innovamat, el tutor, la cap d’estudis o l’administratiu poden tornar a reenviar el correu electrònic d’accés. Aquesta clau la gestiona l’adult des de casa i, per tant, no és la mateixa que fa servir l’infant a l’escola i els docents només poden reenviar el mail per a la recuperació d’aquesta contrasenya.

El temps d’accés sí que es regula des de l’escola i un cop s’esgota el temps disponible, no es torna a carregar fins dilluns (de dilluns a diumenge).

• Dinantia: L’administratiu és l’encarregat de donar l’accés per rebre les informacions. Cal baixar-se l’app.