Alumnat

Competència digital

Aquesta part de “Competència digital de l’alumnat” està en procés de construcció, ja que forma part d’un dels objectius de  l’estratègia digital de centre (EDC).

A través de la diagnosi que s’ha fet del centre, han sorgit totes aquestes propostes de millora.

Pla de comunicació

1. Informacions bàsiques

• Matriculació: Dades de l’alumnat que s’incorpora durant el curs. En el cas d’incorporacions durant el curs, s’envia un Dinantia a totes les famílies del grup classe per  comunicar la nova incorporació, on només s’indica el nom de l’infant, i arriba tant a les famílies del grup com als tutors/es.
  • Autoritzacions: Donat que tots els infants són menors de 14 anys, s’informa i es demana la signatura de l’autorització relativa al dret a la pròpia imatge i la comunicació sobre l’ús de serveis i recursos digitals a Internet a les mares, pares o tutors/es legals.
    • Posar enllaç d’autoritzacions.
  • El correu amb domini Sagarra el dona d’alta la comissió digital amb propòsits pedagògics i per l’ús de l’EVA (entorn virtual d’aprenentatge)

En cap cas, serveix per una comunicació bidireccional amb l’escola.

Important: la contrasenya és sempre la mateixa i la donarà l’escola.

2. Kit tecnològic

Les eines de treball que es faciliten als infants són:

• Ordinador portàtil: ordinador propi només tenen els infants de 5è a 6è pel PEDC i és la coordinadora qui fa l’assignació d’aquest portàtil a cada infant. A les NOFC Àmbit Digital hi ha un apartat que explica les conseqüències o què cal fer en cas de mal ús o si s’espatlla el dispositiu.
    • Què faig si necessito el meu ordinador per treballar a casa?

Cal signar una autorització específica en cas de no tenir cap dispositiu digital a casa. Aquest portàtil és de l’escola i se cedeix només quan és necessari pel treball i l’aprenentatge de l’infant.

• Dispositius portàtils: l’escola té d’altres dispositius portàtils (ordinadors i tauletes) i d’eines de robòtica pel treball i bon assoliment de la competència digital.
  • Clau wifi
  • MiFi del PEDC per a l’alumne/a: En els estudis i nivells previstos i només en cas que no disposi de connectivitat a Internet a la seva llar i que cap altre germà o germana ja en tingui una, el centre pot dotar d’una MiFi per a fer-ne ús com a eina de treball.
    • Al darrere de la MiFi hi ha les credencials (usuari i contrasenya) per fer-la servir.

3. Entorns de treball

• Google Workspace: Tots els infants tenen un usuari amb el domini sagarra. Amb aquest domini es pot fer servir el Workspaces (Google Drive) i també amb el domini sagarra tindreu accés al EVA, principalment aquest usuari es fa servir de 3r a 6è.
  • EVA: L’entorn virtual d’aprenentatge de l’escola és el Google Classroom. Amb el correu del domini sagarra (xxxx@escolasagarra.cat) l’alumnat accedeix al Google Classroom.

La primera vegada l’alumnat ha d’acceptar la invitació a la classe creada pel docent.

• Eines digitals específiques de centre:
    • Innovamat: Les claus estan totes a l’app d’Innovamat. Els docents són els que gestionen l’accés a l’app.
      • Per accedir en una tauleta digital com alumne cal fer-ho amb l’App ja instal·lada prèviament. La mestra tutora o el mestre tutor ha d’accedir amb les seves credencials. Tot seguit, l’infant pot buscar el seu curs i nom; per accedir fa ús de la seva contrasenya assignada per la cap d’estudis.
    • Canva: Les claus són les mateixes de l’usuari amb domini @sagarra, per tant, és la mateixa contrasenya que s’utilitza per accedir al correu electrònic.