Pla d’acollida digital

Com a escola, fem ús de les tecnologies com a suport, el desenvolupament de la competència digital, com a eina de treball i en ocasions ens serveix de canal de comunicació.

Acollida de les famílies

• Ordinador del PEDC: L’ordinador s’assigna a l’alumnat durant dos cursos seguits, de 5è a 6è. Un cop acaba l’etapa de primària a l’escola, la coordinadora digital desvincula l’usuari de l’ordinador a finals de juny del curs de 6è, un cop l’alumnat ja no hi és a l’escola.
  • Usuari de Workspace (domini d’escola): A principis de setembre del curs següent, s’esborraran totes les dades de l’alumnat que ha marxat de l’escola per canvi de domicili o escolar o perquè han finalitzat l’etapa educativa de primària. Aquest esborrat ho fa la secretària o des de la coordinació digital. Per tant totes les activitats o documents realitzats en l’EVA desapareixen i no es tindrà mai més cap accés aquest correu electrònic.
  • Usuari d’Innovamat: A principis de setembre del curs següent, s’esborraran totes les dades de l’alumnat que ha marxat de l’escola per canvi de domicili o escolar o perquè han finalitzat l’etapa educativa de primària. Aquest esborrat el fa la cap d’estudis.
  • Cultura digital del Centre: Aquest apartat està relacionat amb les NOFC, l’EDC (concretament la cultura digital i la competència digital), entre altres. Es demana una lectura d’aquesta documentació per fer un seguiment ajustat a la metodologia del centre:

Acollida de l’alumnat

• Ordinador del PEDC: L’ordinador s’assigna a l’alumnat durant dos cursos seguits, de 5è a 6è. Un cop acaba l’etapa de primària a l’escola, la coordinadora digital desvincula l’usuari de l’ordinador a finals de juny del curs de 6è, un cop l’alumnat ja no és a l’escola.
  • Usuari de Workspace (domini d’escola): A principis de setembre del curs següent, s’esborraran totes les dades de l’alumnat que ha marxat de l’escola per canvi de domicili o escolar o perquè han finalitzat l’etapa educativa de primària. Aquest esborrat ho fa la secretària o des de la coordinació digital. Per tant, totes les activitats o documents realitzats en l’EVA desapareixen i no es tindrà mai més cap accés aquest correu electrònic.
    • NOFC Àmbit Digital
    • Cultura digital de centre
    • Normativa de centre sobre l’ús dels telèfons mòbils.
    • Protocols de centre.
    • Ús de dispositius
    • Desplegament de la Competència Digital dels alumnes (enllaç NO DISPONIBLE)

Acollida dels docent

• Web del centre: Oberta a tot el públic en general on es comparteixen informacions d’interès (matrícula, alguna publicació d’escola, informació de portes obertes, documentació d’escola, de l’espai migdia, de l’AFA, entre d’altres). La comissió digital s’encarrega de fer les publicacions vinculades al dia a dia d’escola i des de l’Equip directiu, l’administratiu i la coordinadora de l’Espai Migdia la resta.
  • Impressió i escaneig de documents: Cal facilitar els 4 últims dígits del DNI a la secretària, és l’encarregada de generar els codis d’impressió. En cas de necessitar saber com fer servir la impressora i/o l’escàner la secretària us pot explicar com va.
  • Cultura digital del Centre: Aquest apartat està relacionat amb el PEC, les NOFC, el Llibre d’Estil, l’EDC, entre altres. Es demana una lectura d’aquesta documentació per fer un seguiment ajustat a la metodologia del centre:

Quan un docent marxa de l’escola, com els docents substituts, s’esborren totes les dades i els accessos que s’han donat d’alta durant la seva estada: Workspace, Dinantia, Innovamat, Correu corporatiu, xat de Whatsapp, xarxes socials (si té accés), impressora, Indic (pel portàtil d’escola) i Esfera.

Aquest procés el duu a terme la mateixa persona encarregada de donar l’alta (Equip directiu, administratiu o comissió digital). En el cas de membres substituts aquestes accions d’esborrat de les eines de treball (Dinantia, Workspace, Innovamat…) són de caràcter immediat i en el cas dels interins es realitza entre finals de juny i inicis de setembre, quan no hi ha infants a l’escola.