Projecte 23

Els objectius del nostre centre en relació amb les mobilitats són:

  • Construir un model organitzatiu mediàtic basat en el treball en xarxa i l’intercanvi d’experiències amb els centres amb els quals es duen a terme les estades.
  • Millorar la projecció externa del centre, tot implicant les famílies en el projecte mediàtic propi (TV Capdevila).
  • Crear un repositori de recursos i eines digitals per a la seva integració en la pràctica diària.
  • Potenciar la competència digital de l’alumnat a través del desenvolupament del programa de televisió del centr.e
  • Fomentar la competència comunicativa integrada de les llengües
  • Compartir amb el claustre les bones pràctiques observades en altres centres en l’àmbit dels projectes audiovisuals.
  • Aplicar noves metodologies d’aula mitjançant l’ús de recursos mediàtics.

Els resultats esperats d’aquestes experiències de job shadowing són:

  • Elaborar un diari d’intercanvi amb experiències i metodologies compartides amb centres nacionals i internacionals
  • Crear un espai web per difondre el programa Erasmus+ i visibilitzar les bones pràctiques
  • Dissenyar i aplicar situacions d’aprenentatge amb recursos audiovisuals al cicle superior
  • Recollir i analitzar els resultats del procés d’autoavaluació dels tres ambients que configuren el programa mediàtic (TV Capdevila)
  • Avaluar la millora de la competència comunicativa a partir dels productes finals audiovisuals (enregistraments del programa)
  • Definir un llistat de bones pràctiques per transferir-les al conjunt del claustre.
  • Compilar els productes i propostes digitals generades arran de les mobilitats

Després de la realització de les dues mobilitats —la primera a Croàcia, a càrrec de la mestra Sònia Girbert i Pallejà, i la segona a França, a càrrec del mestre de música Pau Ripoll Català— s’han anat consolidant els fonaments del nostre projecte mediàtic propi:

  • Creació de l’espai Erasmus al node del centre
  • Posada en marxa del perfil d’Instagram per fer partícip tota la comunitat educativa del dia a dia de les mobilitats
  • Publicació regular de continguts sobre les mobilitats als canals digitals del centre
  • Realització de sessions de transferència al claustre
  • Implementació de diverses activitats derivades de les mobilitats, adreçades a l’alumnat de cicle superior, com ara:
    • desenvolupament del projecte mediàtic TV Capdevila
    • elaboració d’un dossier de cerca segura
    • activitats de sensibilització sobre l’ús de la intel·ligència artificial
    • treball sobre els riscos de les fake news
    • promoció de l’ús segur de contrasenyes en dispositius electrònics
    • participació de l’alumnat de Cicle superior a la setmana AMI (entrevista conjunta de les escoles participants a la reportera científica Cori Calero) https://youtu.be/KHOSF00JMcg

Informació d’interès sobre les escoles visitades

Podreu descobrir més informació sobre els centres educatius on s’han dut a terme les estades a través dels enllaços següents:

  • Croàcia: Osnovna škola Rudeš 

School’s website: https://os-rudes-zg.skole.hr/

Aquest centre d’educació primària està situat a la ciutat de Zagreb i participa en iniciatives educatives internacionals com eTwinning, fet que afavoreix la cooperació i l’intercanvi de bones pràctiques entre escoles europees.

França:  El Collège Georges Pompidou és un centre públic d’educació secundària situat a Champtoceaux (Orée d’Anjou), dins de l’àrea educativa de Nantes.

School’s website: https://georges-pompidou.anjou.e-lyco.fr/

Transferència al claustre de la 2a mobilitat en el marc del projecte ERASMUS CETE+

En Pau Ripoll, el mestre de música de l’escola ens ha fet transferència a la comunitat educativa de la segona mobilitat a França en el marc de l’ERASMUS CETE+, amb vista a millorar els nostres ambients mediàtics, tant de televisió, com de ràdio. Ha estat una experiència enriquidora i esperem poder aplicar molts dels aprenentatges

Transferència al claustre de la 2a mobilitat en el marc del projecte ERASMUS CETE+ Llegeix més »

DIARI DE MOBILITAT_DIA 2_OBSERVEM CLASSES I PARTICIPEM A LA CORAL

                                     Avui, dimarts 28 de gener de 2025, és el nostre segon dia de mobilitat a França. Només arribar a l’escola hem vist flaixos d’una càmera. Aquest matí tocava fer les fotos grupals de cada una de les classes. La mestra Marie ens ha explicat que fan dos tipus de fotos: la primera té contingut

DIARI DE MOBILITAT_DIA 2_OBSERVEM CLASSES I PARTICIPEM A LA CORAL Llegeix més »

MOBILITAT 2025 ERASMUS+ NANTES

Benvolgudes famíles, L’escola Roser Capdevila segueix sumant experiències en el marc del programa Erasmus CETE+. La segona mobilitat la farem a França amb la intenció de conèixer com es treballa l’educació mediàtica als centres educatius de Nantes. Us animem a seguir-nos per conèixer de prop altres realitats del món educatiu, que esperem enriqueixi el nostre

MOBILITAT 2025 ERASMUS+ NANTES Llegeix més »

Desplaça cap amunt
Ves al contingut