Ambients

El treball per ambients forma part de la nostra metodologia i manera de veure l’educació. Forma part del nostre ideari i és un dels pilars fonamentals de l’escola Roser Capdevila, juntament amb el treball per projectes.

Entenem els ambients com una manera d’entendre els processos d’aprenentatge dels infants basada en el respecte, la confiança la llibertat i la circulació.

Els ambients d’aprenentatge representen una organització on l’alumne es converteix en el constructor del seu propi aprenentatge a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys, tot explorant l’espai amb llibertat segons els seus interessos i motivacions. És l’alumne qui pren les decisions i busca les seves pròpies estratègies per trobar les solucions davant reptes i situacions que s¡anirà trobant. El mestre es presenta com un guia i observador.

Els ambients són, doncs, espais físics preparats conscientment perquè l’aprenentatge es doni a partir de l’exploració i la investigació autònoma dels nens i nenes.

Us deixem un petit vídeo resum del treball per ambients a l’escola:

VÍDEO AMBIENTS ESCOLA