Setmana de la ciència Tinkering

Enguany la temàtica de la setmana de la ciència ha estat la metodologia Tinkering. És una metodologia activa d’aprenentatge de caràcter lúdic que es basa en el lema “pensa amb les mans” i en el procés d’assaig-error. Metodologia STEAM

L’alumnat té múltiples oportunitats de creació perquè, a través de diversos materials i de les seves mans, arribin a fabricar un producte final. En aquest procés creatiu tenen total llibertat en el desenvolupament del producte i, a més, activen noves percepcions i coneixement, alhora que gaudeixen del procés.

El Tinkering permet atendre la diversitat i d’aquesta manera personalitzar l’educació, desenvolupant les capacitats dels alumnes, potenciant el treball en equip, la creativitat, fent activitats “maker”. Els infants tenen l’oportunitat per experimentar, investigar i emocionar-se. On l’important és el procés per sobre del resultat.

A continuació us mostrem les següents carpetes amb imatges:

Al llarg d’aquest dies on ens hem introduït en aquesta metodologia hem tingut l’oportunitat d’assistir a diferents xerrades, hem experimentat amb el tub de vent (de 4t a 6è) i hem visitat l’aula de racons Tinkering on hem pogut experimentar amb diferents materials i resoldre diferents reptes (d’I3 a 3r). També de (3r a 6è) hem hagut de preparar activitats per poder-les exposar a altres companys i companyes. En aquest procés hem planificat, hem provat, ens hem equivocat i ho hem repetit les vegades que ha fet falta fins que ens ha semblat que el nostre projecte era adient per poder-lo ensenyar a altres companys i companyes. Però sobretot ens hem il·lusionat i hem après molt.

Com diu l’alumnat de 5è “Tots aprenem quan fem intercanvis. Uns aprenen a explicar l’activitat que han treballat i els altres reben una activitat nova que han preparat per ells i elles. I nosaltres som els protagonistes”.

No us perdeu les imatges i moltes gràcies de nou per la implicació de mestres i  famílies que han aportat material per l’aula i/o han vingut a fer una xerrada. Ha estat imprescindible poder comptar amb vosaltres.