Let’s clean up day 2022

LET’S CLEAN UP DAY

El dia 6 de maig els nens i nenes de 6è, vam anar a la platja de Ponent a fer un projecte que es diu “Let’s Clean Up Day”. Es tracta de recollir tots els residus que arriben a la platja de Ponent de Vilassar de Mar. Aquesta activitat també l’ha van fer els i les alumnes de 6è de l’escola els Alocs.

A primera hora del matí, ens van dividir en grups de tres i ens van repartir a cada grup; una bossa per als microplàstics, una bossa gran per a la resta de brossa i tres parells de guants.

La majoria de deixalles arriben a la costa per via directe de les rieres, pel vàter o les llencen directament a la sorra de la platja.

Vam classificar la brossa que vam trobar en quatre tipus, que eren: Rebuig, vidre, paper i cartró i envasos.

A continuació especifiquem els kg i la tipologia de residus que vam recollir.

Rebuig 54,5 kg: Pneumàtics, reixat verd, xarxes, ferro rovellat, cables d’acer rovellat, bota d’aigua, roba, tovalloletes, fils de pescar, trineu, tapa de bidó, burilles, tampons, pals de chupa chup i tubs de reg.

Vidre 0,2 kg: Ampolles de vidre.

Paper i cartró 0,1 kg: Etiquetes i capses de cartró.

Envasos 0,5 kg: Ampolles d’aigua i de lleixiu, llaunes, bosses, envoltoris de caramels i envasos de menjar preparat.

En total vam recollir 55’4 kg de residus.

Creiem que hi havia molta brossa, si seguim així la salut del planeta i la nostra no pararà d’empitjorar.

Cal ser més conscients i gestionar millor els residus. Ara mateix hem vist clarament que no s’està fent bé.

Alumnat de 6è

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *