Recollida 1r rack VIRTUES

El passat 25 d’abril dins el projecte VIRTUES es va retirar  el primer rack del Port de Premià de Mar. Aquesta estructura ha estat 145 dies submergida a l’aigua i durant aquest temps s’ha colonitzat amb diferents organismes. Amb l’alumnat de 5è hem intentat identificar-los. A continuació us passem l’enllaç de tots els organismes identificats:Organismes identificats rack 1 25/04/22
Ha estat fascinant poder observar i identificar aquests organismes vius. Hem pogut entendre com del no res es poden instal·lar organismes en un espai físic i quins factors (temperatura, contaminació, salinitat,…) poden influir en aquesta colonització. Ara mateix hem pogut entendre  les primeres bases per formar un ecosistema i ho hem fet amb mostres d’organismes reals i del nostre entorn proper. A partir d’aquí, el proper curs quan retirem el rack 2 que encara tenim enfonsat al port, ja podrem fer prediccions i plantejar-nos hipòtesis sobre quins organismes trobarem o sobre com de colonitzats estaran els discs. Hem viscut tota una aventura i no hauria estat possible sense  la gran ajuda de Juanita Zorrilla, mare de l’escola i biòloga de l’ONG de conservació marina SUBMON. Gràcies de veritat!!

Totes les dades obtingudes d’aquest anàlisi les hem publicat a la pàgina de VIRTUES per poder-les compartir amb tothom que també realitzi aquest projecte VIRTUES Pérez Sala.

Aquí teniu un recull d’imatges de l’experiència!!