COMUNICAT SOBRE L’ENQUESTA DE CONNECTIVITAT

Benvolgudes famílies,

Com ja us vam informar fa uns dies iniciem el tercer trimestre en confinament, raó per la qual el Departament d’Educació ha establert uns criteris per a que la docència sigui virtual i valorable.

És per aquest motiu que veiem necessari que sigueu coneixedores del disseny d’actuacions que està portant a terme, el propi Departament, en relació als equipaments informàtics i la connectivitat per a famílies buscant la màxima equitat possible dins d’aquesta situació.

Aquestes accions inclouen diferents etapes.

• Una primera de diagnosi (30 de març al 6 d’abril) a on des de l’escola vau rebre una enquesta amb l’objectiu de fer un diagnòstic el més aproximat possible de les eines tecnològiques, la connectivitat i la disponibilitat de les diferents famílies del centre.

Pel que fa a les respostes rebudes, només van contestar el qüestionari un 87% (dins del termini marcat pel propi Departament).

De l’anàlisi de les respostes hem extret les diferents realitats que hi ha en el centre:

A nivell de recursos tecnològics hi ha alumnes a l’escola que hauríem de preservar, ja que no tenen o eines o connectivitat a casa.

A nivell de situacions específiques a l’àmbit familiar, la dificultat la trobem en que hem de tenir en compte que hi ha:

· Famílies que teletreballen i com a conseqüència no poden dedicar tant de temps per l’acompanyament als infants.

· Famílies que en tenen 1 o 2 eines però les han de compartir per teletreball o per germans estudiant a la Primària o d’altres etapes.

· La connectivitat a casa és baixa o que utilitzen dades mòbils.

(Una de la nostra gran tasca diària, és aconseguir mantenir contacte amb totes les famílies sigui amb el mitjà que sigui).

A través d’un formulari, el Departament ha anat recollint la diagnosi de la majoria dels centres de Catalunya, entre ells el nostre. Dades que també estan a disposició de la nostra Inspecció Educativa i l’Ajuntament de Barberà del Vallès.

• A partir d’aquest estudi de les necessitats reals del municipi s’està portant a terme l’adquisició i valoració d’equipament i kits de connectivitat. Ja sigui amb materials dels propis centres educatius o a partir de convenis amb algunes empreses (7 d’abril març al 17 d’abril).

• Posteriorment s’iniciarà la distribució d’equipament i kits de connectivitat a aquelles famílies que no disposen de res.

Un cop diagnosticades les necessitats i amb coneixement dels recursos disponibles caldrà fer-ne la distribució tot respectant estrictament les prescripcions sanitàries del PROSICAT.

Aquesta acció suposa:

1) Recollida de material immobilitzat al centre educatiu.

2) Preparació d’aquest material amb la connectivitat necessària i amb el software específic per un correcte funcionament.

3) Distribució del material a les famílies. Aquesta distribució la faran seguint uns criteris comuns i en tres fases, prioritzant:

– 1ª fase: Alumnat de final d’etapa (6è, 4t d’ESO, Batxillerat).

– 2ª fase: Centres de màxima complexitat. (En el nostre municipi no hi ha cap centre que estigui dins d’aquest grup).

– 3ª fase: Altres cursos de tots els centres.

Per tant, des de la Direcció del centre estem a l’espera que Inspecció i Ajuntament es coordinin amb nosaltres. En quant tinguem informació la farem arribar a les famílies que siguin beneficiades d’aquest suport.

Des del propi Ajuntament de Barberà del Vallès està mobilitzant recursos per donar resposta a l’acompanyament de l’alumnat més vulnerable. S’està acabant d’elaborar convenis per tal que els educadors del Centre Obert, que acompanyen a alguns infants del centre puguin continuar fent la seva tasca d’acompanyament emocional i d’estudi assistit a algunes famílies. Sumant tots aquests recursos volen aconseguir tenir una solució per cada infant del municipi.

Com a claustre estem organitzant-nos pel disseny d’unes propostes que es centrin en una activitat formativa que ajudi a mantenir els hàbits i el procés d’aprenentatge assolit fins ara, amb propostes educatives que arribin a tot l’alumnat i que compleixin els principis d’inclusió de la nostra escola. No es donaran nous continguts.

Així mateix, el seguiment tutorial i el suport emocional a l’alumnat i a les famílies prenen en el context actual més rellevància que mai i, molt especialment, en el cas de l’alumnat que mostri més dificultats a l’hora de participar en les activitats proposades per múltiples raons generadores d’aquest nou context social.

Des de cadascuna de les nostres llars, us enviem els millors desitjos. Esperem retrobar-nos tan aviat com sigui possible.

Quedem a la vostra disposició per qualsevol neguit o inquietud que vulgueu compartir amb nosaltres al correu electrònic a8039641@xtec.cat.

Equip Directiu#JoEmQuedoACasa