Benvolgudes famílies,
Com ja us vam informar fa uns dies iniciem el tercer trimestre en confinament, raó per la qual el Departament d’Educació ha establert uns criteris per a que la docència sigui virtual i valorable.
És per aquest motiu que veiem necessari que sigueu coneixedores del disseny d’actuacions que està portant a terme, el propi Departament, en relació als equipaments informàtics i la connectivitat per a famílies buscant la màxima equitat possible dins d’aquesta situació.
Aquestes accions inclouen diferents etapes.
-
Una primera de diagnosi (30 de març al 6 d’abril) a on des de l’escola vau rebre una enquesta amb l’objectiu de fer un diagnòstic el més aproximat possible de les eines tecnològiques, la connectivitat i la disponibilitat de les diferents famílies del centre.
Pel que fa a les respostes rebudes, només van contestar el qüestionari un 87% (dins del termini marcat pel propi Departament).
De l’anàlisi de les respostes hem extret les diferents realitats que hi ha en el centre:
A nivell de recursos tecnològics hi ha alumnes a l’escola que hauríem de preservar, ja que no tenen o eines o connectivitat a casa.
A nivell de situacions específiques a l’àmbit familiar, la dificultat la trobem en que hem de tenir en compte que hi ha:
· Famílies que teletreballen i com a conseqüència no poden dedicar tant de temps per l’acompanyament als infants.
· Famílies que en tenen 1 o 2 eines però les han de compartir per teletreball o per germans estudiant a la Primària o d’altres etapes.
· La connectivitat a casa és baixa o que utilitzen dades mòbils.
(Una de la nostra gran tasca diària, és aconseguir mantenir contacte amb totes les famílies sigui amb el mitjà que sigui).
A través d’un formulari, el Departament ha anat recollint la diagnosi de la majoria dels centres de Catalunya, entre ells el nostre. Dades que també estan a disposició de la nostra Inspecció Educativa i l’Ajuntament de Barberà del Vallès.
-
A partir d’aquest estudi de les necessitats reals del municipi s’està portant a terme l’adquisició i valoració d’equipament i kits de connectivitat. Ja sigui amb materials dels propis centres educatius o a partir de convenis amb algunes empreses (7 d’abril març al 17 d’abril).
-
Posteriorment s’iniciarà la distribució d’equipament i kits de connectivitat a aquelles famílies que no disposen de res.
Un cop diagnosticades les necessitats i amb coneixement dels recursos disponibles caldrà fer-ne la distribució tot respectant estrictament les prescripcions sanitàries del PROSICAT.
Aquesta acció suposa:
1) Recollida de material immobilitzat al centre educatiu.
2) Preparació d’aquest material amb la connectivitat necessària i amb el software específic per un correcte funcionament.
3) Distribució del material a les famílies. Aquesta distribució la faran seguint uns criteris comuns i en tres fases, prioritzant:
– 1ª fase: Alumnat de final d’etapa (6è, 4t d’ESO, Batxillerat).
– 2ª fase: Centres de màxima complexitat. (En el nostre municipi no hi ha cap centre que estigui dins d’aquest grup).
– 3ª fase: Altres cursos de tots els centres.
Per tant, des de la Direcció del centre estem a l’espera que Inspecció i Ajuntament es coordinin amb nosaltres. En quant tinguem informació la farem arribar a les famílies que siguin beneficiades d’aquest suport.
Des del propi Ajuntament de Barberà del Vallès està mobilitzant recursos per donar resposta a l’acompanyament de l’alumnat més vulnerable. S’està acabant d’elaborar convenis per tal que els educadors del Centre Obert, que acompanyen a alguns infants del centre puguin continuar fent la seva tasca d’acompanyament emocional i d’estudi assistit a algunes famílies. Sumant tots aquests recursos volen aconseguir tenir una solució per cada infant del municipi.
Com a claustre estem organitzant-nos pel disseny d’unes propostes que es centrin en una activitat formativa que ajudi a mantenir els hàbits i el procés d’aprenentatge assolit fins ara, amb propostes educatives que arribin a tot l’alumnat i que compleixin els principis d’inclusió de la nostra escola. No es donaran nous continguts.
Així mateix, el seguiment tutorial i el suport emocional a l’alumnat i a les famílies prenen en el context actual més rellevància que mai i, molt especialment, en el cas de l’alumnat que mostri més dificultats a l’hora de participar en les activitats proposades per múltiples raons generadores d’aquest nou context social.
Des de cadascuna de les nostres llars, us enviem els millors desitjos. Esperem retrobar-nos tan aviat com sigui possible.
Quedem a la vostra disposició per qualsevol neguit o inquietud que vulgueu compartir amb nosaltres al correu electrònic a8039641@xtec.cat.
Equip Directiu#JoEmQuedoACasa