COMUNICAT REOBERTURA DE CENTRE JUNY 2020

Benvolgudes famílies,

Davant de la reobertura de l’escola, un cop arribada la 2ª fase de desconfinament, la rebuda d’infants queda establerta de la següent manera:

• Educació Infantil. L’alumnat que ha confirmat l’assistència (davant el seu dret reconegut) segons els requisits demanats pel Departament (Educació i Sanitat), podran venir del 8 al 19 de juny en horari de 9 a 13h.
  • 6è. L’alumnat que voluntàriament ho desitgi, podrà venir un dia en horari i data que prèviament li farà arribar la seva tutora. (Es faran grups que mai superaran els 13 alumnes alhora).
  • Alumnat de primària de 1r. a 5è. Serà igual que l’alumnat de 6è però l’assistència serà aproximadament de mitja hora.

La finalitat d’assistència a educació infantil, serà la guarda per conciliació familiar. Pel que fa a la primària, en el cas de 6è serà per poder oferir un acompanyament i tancament de la seva etapa a la nostra escola. Per la resta de primària, oferim l’oportunitat de fer un petit acomiadament fins al setembre.

En tots els casos, no podem garantir que l’alumnat es trobi amb la seva tutora.

Tots els infants entraran per la porta principal del C/ Canàries i sortiran per la del C/ Nàpols per garantir la màxima seguretat.

La setmana vinent rebreu un avís quan es publiqui en la nostra web, el Pla de reobertura que cada centre ha d’elaborar, previ a l’entrada de tots els infants i personal del centre (seguint recomanacions del PROCICAT aprovades en data 20 de maig de 2020). Aquest Pla garantirà totes les mesures de seguretat establertes.

En resposta a algunes demandes rebudes darrerament, per venir a recollir els llibres i material dels vostres fills/es us hem de dir que no és possible (amb les indicacions que tenim actualment)

El que ens marca el Departament és:

“Atenció tutorial en grups reduïts d’alumnes en qualsevol curs o nivell, quan es cregui necessari. Aquesta és una mesura de caràcter no continu, puntual i compatible amb l’atenció personalitzada”.

Des del centre oferim l’opció de venir a acomiadar-se dels mestres de l’escola als infants que vulguin i puguin. Aprofitant l’estada, hem pensat que poden emportar-se algun objecte o estri personal que roman al centre: bates, motxilles… No parlem de llibres o feines ja que quedaran al centre per fer-los servir el curs vinent. Si els infants no poden venir, no passa res, però, la nostra pròpia realitat de personal disponible i l’organització a seguir, no ens permet gestionar la recollida d’aules i quedar amb els pares per repartir materials.

Aclarim que ens deixen obrir l’escola només els dies que venen infants i en la seva franja horària; no podem ser al centre més de 10 adults a la vegada i tenim un munt de mestres que no poden venir per diferents situacions (baixes, personal de risc/ vulnerabilitat, …). Els pocs mestres que hi poden anar han d’estar atenent als infants que desitgin venir i hauran de marxar del centre el més aviat possible un cop que els alumnes marxin a casa i s’hagi desinfectat les joguines/materials que s’han fet servir durant el matí, si s’escau.

Degut a totes aquestes limitacions no tenim temps ni personal per poder fer aquesta feina. Tot quedarà a les aules tal com està fins al setembre.

També s’ha plantejat si els pares poden pujar a les aules a recollir aquest material i acomiadar-se del professorat. La resposta s’acull a tot l’esmentat anteriorment. Penseu que la mestra/e que acompanyi als infants sortirà fins la porta i allà tindreu un moment per poder-vos acomiadar.

Gràcies per la vostra paciència i col·laboració.

Atentament,

Equip Directiu