7a SORTIDA DE CAMP

ermita

Una imatge val més que mil paraules. Ermita, sol, quitxalla, aprenentatges, comunitat. Avui dimecres, 7 de desembre, hem fet la nostra 7a sortida de camp. El sol, que ens ha acompanyat en les set edicions que hem fet fins ara, no ens ha fallat: el matí era radiant.

El primer que hem fet en la jornada de treball d’avui ha estat una activitat de llengua relacionada amb les vaques, protagonistes del dia, per una banda; i per l’altra una visita que teníem pendent a la capella de Sant Salvador. Aquesta vegada hem pogut visitar-la per dins, ja que ens interessava poder contemplar els frescos i l’estructura interior de l’ermita. En el marc del projecte El meu poble una visita a aquest edifici era imprescindible.

iria
oemí, Sarah i Íria mans a l’obra!

jon
Avui no tocava parlar de vaques? Benvinguts siguin els gats també!

ester
Fent classe de llengua en petit comitè al peu d’una alzina i amb l’ermita de fons.

esmorzar
Alumnes de 1r i 2n fent un mos abans de tornar a la feina.

Després d’un bon esmorzar hem caminat fins a la masia de Planacoll, un mas bonic i proper a la capella on pasturen vaques, bous i vedells. Allà ens esperava el Josep Baraldés, ramader i pagès de Castellnou, que ens ha explicat amb ets i uts alguns dels detalls de la feina que fa amb les vaques. Ens ha parlat de la gestació, creixement, alimentació i costums dels bovins, i els hem pogut veure de ben aprop. Des d’aquí un agraïment al Josep per aclarir-nos els dubtes que teníem i respondre les nostres preguntes!

planacoll
El grup de la Pedra de llamp i els Esbarzers, a Planacoll, amb el Josep Baraldés.

Abans de tornar a l’escola hem pogut fer una estona de joc a l’aire lliure en un entorn privilegiat. I aquí ha acabat una altra jornada de treball de camp, exitosa, que també ha estat possible gràcies a les voluntàries que ens han acompanyat. A totes elles moltíssimes gràcies pel vostre suport!

mares
D’esquerra a dreta: la Laura, mare de l’Amanda, l’Olívia i l’Elsa; la Lourdes, mare de l’Ivan; l’Anna, mare del Lluc; l’Ester, monitora del menjador; l’Anna, mare de l’Atzel; i l’Anna, mare de la Berta.

1. Mome

MOLTISSIMES gràcies a totes i tots. L’Arnau ha quedat ben fascinat amb el procés que fa de les vaques per matar-les. De tot plegat se n’ha d’aprendre.