“La música que ens uneix”: trobada intergeneracional a la residència “Tres magnolias” de Viladecans

Aquest mes, els alumnes de 6è B de Primària han viscut una experiència inoblidable participant en una activitat intergeneracional a la residència de gent gran del municipi “ Tres Magnolias”. La sortida forma part del nostre projecte educatiu basat en la música actual i la fusió de ritmes, estils i generacions, utilitzant la música com un llenguatge universal que ens connecta més enllà de l’edat.

 

L’objectiu principal del projecte és establir ponts entre infants i persones grans, convidant-los a compartir vivències, records, emocions i, sobretot, música. Per això, vam preparar una jornada especial on la paraula i el ritme es convertien en instruments per conèixer-nos i entendre millor la riquesa de cada generació.

 

 

 

 

Entrevistes i memòria viva

Els alumnes van iniciar la trobada entrevistant els residents. En petits grups, van parlar sobre la seva infantesa, jocs d’abans, moments importants de la vida i, especialment, sobre les cançons i balls que els acompanyaven quan eren joves. Les respostes van emocionar els infants, que van escoltar amb respecte i curiositat, descobrint històries carregades de vida i saviesa.

 

 

 

 

 

Compartint experiències

Després de les entrevistes, alguns alumnes van compartir amb tothom algunes de les anècdotes que havien escoltat. Va ser un moment molt emotiu, on la memòria es va convertir en protagonista i els residents van sentir-se escoltats, valorats i acompanyats.

 

 

 

La música com a pont entre generacions

La segona part de la trobada va girar entorn de la música. Els alumnes havien preparat una activitat de percussió corporal i moviments senzills inspirats en ritmes actuals, que van fusionar amb melodies i cançons que els residents havien mencionat. Junts, grans i petits, van seguir el ritme amb palmes, moviments suaus i somriures compartits.

Molts residents, tot i tenir mobilitat reduïda, van poder participar activament gràcies a una activitat adaptada i inclusiva. La música, com sempre, va trencar barreres.

Una actuació final per recordar

La jornada va concloure amb una petita actuació preparada pels alumnes. Amb il·lusió i respecte, van mostrar una coreografia pensada per ser gaudida per tothom. L’aplaudiment final, càlid i sincer, va tancar una trobada que, sens dubte, quedarà en la memòria de tots els participants.

                                                                                                           ¡Educar més enllà de l’aula!

Aquest tipus d’activitats ens recorden que l’educació va molt més enllà dels continguts acadèmics. Treballem valors com l’empatia, l’escolta activa, el respecte, la comunicació i la convivència entre generacions. La música ha estat l’excusa perfecta per connectar mons i compartir moments únics.

Des del centre, volem agrair la col·laboració de la residència i, sobretot, la participació afectuosa de totes les persones grans que ens van obrir les portes i els seus records. Els alumnes tornen carregats d’aprenentatges que no s’obliden.

“La música ens uneix, les històries ens acosten i les emocions ens recorden que, malgrat els anys, sempre tenim alguna cosa per compartir.”

 

Petites Mans, Grans Descobriments

A I3 iniciem un primer acostament al Món Científic a través de propostes d’experimentació que parteixen de la curiositat natural dels infants. En aquesta etapa, explorar, manipular i preguntar-se el “per què” de les coses és una manera essencial d’aprendre i de construir coneixement.

A  l’escola les activitats que oferim estan pensades perquè els nens i nenes s’endinsin en petits reptes i situacions d’investigació sense necessitat d’arribar a una única resposta correcta. A partir del joc i la descoberta, observem com cada infant formula hipòtesis, prova, s’equivoca, torna a provar i, finalment, construeix les seves pròpies conclusions.

Objectius principals

  • Despertar la curiositat i les ganes de descobrir.

  • Desenvolupar habilitats d’observació i experimentació.

  • Afavorir el llenguatge i la capacitat d’explicar què passa i què han descobert.

Aquest primer contacte amb la ciència reforça la confiança dels infants en les seves capacitats i els ajuda a veure’s com a protagonistes del seu aprenentatge.


I és meravellós veure com, entre somriures i mirades plenes de llum, descobreixen el món pas a pas.

Anem al teatre a fer l’assaig del concert d’hivern!

Avui hem dut a terme l’assaig general del Concert d’Hivern, una de les activitats més especials del curs. Enguany, el concert està relacionat amb el nostre eix “La nostra Festa Major”, i totes les actuacions estan pensades per reflectir-lo i donar-li un protagonisme especial.

Durant l’assaig, els diferents cursos han posat en pràctica tot el treball que han fet durant les darreres setmanes: cançons, coreografies i petites actuacions que, conjuntament, donen forma a un espectacle que de ben segur emocionarà a tothom.

L’ambient ha estat ple d’il·lusió i ganes de compartir el resultat final amb les famílies. Ara només queda fer els últims retocs i esperar amb nervis i alegria el dia del concert!

PATIS ACTIUS

Els nostres patis es transformen. Amb la intenció d’oferir més espais de lleure educatiu enguany hem iniciat un nou projecte al pati de l’escola on tots els alumnes poden gaudir de diversitat de propostes. El nostre pati està dividit en quatre espais de joc. Cada dia poden gaudir de l’espai de calma, els jocs de taula i ping-pong. A la pista es pot experimentar amb diversos materials de pati com les cordes, cèrcols, xanques… i cada dia es pot practicar un esport. Dilluns bàsquet, dimarts vòlei, dimecres pitxi i dijous futbol. Els divendres els més petits de primària practiquen punteria amb les bitlles i la petanca. A més a més, de continuar gaudint de la lectura en l’espai de bibliopati i de les visites a la biblioteca en les estones de pati.

Una bona gestió, organització i modelatge està fent experimentar als nostres alumnes que el pati és un espai educatiu ple d’oportunitats per al joc i la diversió. Aquesta nova organització està afavorint que els nostres alumnes aprenguin a relacionar-se amb els seus companys, a compartir, a resoldre conflictes i a adquirir autonomia en el joc. També el foment de l’activitat física, ajuda que el pati esdevingui un entorn d’aprenentatge actiu i enriquidor que complementa l’aprenentatge dins de l’aula.