Últim consell escolar del 2020

El dia 17 de desembre s’ha dut a terme l’últim consell escolar online d’aquest any 2020 tan complicat.

S’ajornen les eleccions al consell escolar fins al curs vinent i així evitar les votacions i l’alt risc de contagi. Al sector pares, una vegada s’acabi aquest curs i fins les properes eleccions, només hi hauran 3 representants del sector pares en comptes de 6, doncs els que marxen tenen fills a sisè.

S’ha presentat la memòria anual i el Pla General Anual. Un curs que va començar el 2019 ple de nous reptes i transformacions dins el marc del DUA (Disseny Universal d’Aprenentatge), de la mà de la Universitat de Barcelona, va quedar marcat per la Covid. Un punt d’inflexió; un abans i un després. La constant adaptació a la situació de salut provocada per la pandèmia va redirigir els objectius establerts. Tot i això, l’esforç de l’equip humà del nostre centre, va fer possible posar en marxa projectes, com l’innovamat, la millora de les instal.lacions, el projecte del pati, recaptació de dades objectives dels nous projectes… Tanmateix, la situació provocada per la covid, va permetre detectar febleses tecnològiques. L’aprenentatge, la feina i la capacitat d’adaptació dels nostres mestres han fet possible que a dia d’avui, la nostra escola sigui millor. Han sabut créixer i fer-nos créixer amb ells envers les dificultats de la situació.

La valoració de la tornada al setembre ha estat molt positiva. No s’han donat contagis dintre de l’escola i això és gràcies a tota la comunitat educativa. La feina incansable dels mestres i monitors, l’espectacular actitud dels nens i nenes i el recolzament de la família. El Pla d’obertura de l’escola ha estat un èxit. L’escola Montseny és un entorn segur, ho pensàvem, i ara ho sabem.

Com s’afronta el segon trimestre? Es volen reprendre les sortides fora de la ciutat, amb la seguretat d’autocars amb sistemes de filtració d’aire. Instal.lació de filtres d’aire a l’escola en determinats espais que ho requereixen. Treballar en el projecte de colònies i continuar amb les mesures de prevenció del Departament. Els llibres continuaran a l’escola. Els materials que ho necessitin faran quarantena i els nens no compartiran els materials. Mesures poc pedagògiques però molt preventives.

Amb dotacions de la Generalitat, de l’Ajuntament i de l’AMPA, es vol aconseguir una escola equitativa, on tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats d’aprenentatge i de creixement.

La nostra escola és una passada, i sabeu per què, perquè tenim la sort que totes i cadascuna de les persones que la formen, estimen la seva feina, estimen els nostres nens i nenes, i tot i que ha estat un trimestre molt dur, tot i que encara queda molta feia per fer, allà els tenim cada matí amb un somriure fent un gran “boooon dia” a tota la canalla. Us desitgem unes Bones Festes a tothom, però sobretot, us desitgem un any 2021 ple de salut i somriures per compartir!!!!