Activitats 27-10 de maig

Activitat 1:  Àrea de llengua catalana, comprensió lectora. 

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

  1. Llegeix el text.

23 ABRIL, DIA INTERNACIONAL DEL LLIBRE

La celebració del dia del llibre es remunta a principis del segle XX. La història del llibre es fa festiva i sorgeixen activitats literàries a tot Espanya. Avui, el dia 23 d’abril se celebra a tot el món, és el dia internacional del llibre.

L’origen del dia del llibre es remunta a 1926. El 23 d’abril de 1616 morien Miguel de Cervantes, William Shakespeare i Inca Garcilaso de la Vega. També en un 23 d’abril van néixer – o van morir – altres escriptors eminents com Maurice Druon, K. Laxness, Vladimir Nabokov, Josep Pla o Manuel Mejía Vallejo. Per aquest motiu, aquesta data tan simbòlica per a la literatura universal va ser la triada per la Conferència General de la UNESCO per a rendir un homenatge mundial al llibre i els seus autors, i encoratjar a tots i totes, en particular als més joves, a descobrir el plaer de la lectura i respectar la irreemplaçable contribució dels creadors al progrés social i cultural.

La idea original de la celebració del Dia del Llibre va partir de Catalunya, de l’escriptor valencià Vicent Clavel Andrés, proposant-la a la Cambra Oficial del Llibre de Barcelona el 1923 i aprovada pel rei Alfons XIII d’Espanya el 1926. El 7 d’octubre de 1926 va ser el primer dia del Llibre, poc després, el 1930, s’instaura definitivament la data del 23 d’abril com dia del Llibre, on aquest dia coincideix amb Sant Jordi – Sant Jordi, patró d’Alemanya, Aragó, Bulgària, Catalunya, Etiòpia, Geòrgia, Grècia, Anglaterra, Líban, Lituània, Països Baixos, Portugal, Eslovènia i Mèxic. És tradicional regalar una rosa al concloure una lectura, esdeveniment o pregó i que els enamorats i persones estimades s’intercanviïn una rosa i un llibre.

Al 1995 el dia del llibre es converteix en una FESTA MUNDIAL. Aquest dia va ser proposat per la Unió Internacional d’Editors (UTE) i presentada pel govern espanyol a l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO). El 1995, es va aprovar proclamar el 23 d’abril de cada any el “Dia Mundial del Llibre i del Dret d’Autor”.

Si vols sentir la tradició de la Festa del Dia del Llibre, iniciada el 1926, pots iniciar el teu passeig per la Rambla de Catalunya de Barcelona, ​​milers de comercials, parades de llibreters i floristes envolten la ciutat de cultura a través dels llibres, pots demostrar i sentir l’amor de persones estimades quan reps o regales una rosa, també es reuneixen les associacions, institucions, biblioteques, escriptors de tot el món signant les seves obres, il·lustradors, mitjans de comunicació, … t’acompanyen pels carrers de la ciutat.

Hi ha milers de llocs d’interès en més de 100 països per celebrar el Dia Internacional del Llibre i els Drets d’Autor. Per exemple, a Madrid realitzen més de 600 actes el 23 d’abril, preàmbul de la Fira del Llibre amb 15 dies de durada. Ciutat de Mèxic, Caracas, Bogotà, Santiago, València, La Victòria, Buenos Aires, Maracaibo, Barquisimeto, Quito, Managua, Maracay, New York, Los Angeles, Medellín, Ciutat de Guatemala, Valparaiso, moltes ciutats europees, americanes, asiàtiques, africanes, fins i tot al Vietnam se celebra a escala nacional. Trobaràs actes del Dia del Llibre a prop teu per gaudir de la festa mundial.

 

 

Activitat 2:  Àrea de llengua catalana, comprensió lectora. 

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

Omple el qüestionari sobre la lectura al Classroom.

  1. Quin és el dia Internacional del Llibre?
  2. Quan va ser la primera vegada que es va celebrar el Dia Internacional del Llibre?
  3. La UNESCO va triar el 23 d’abril com a Dia Internacional del Llibre, perquè?
  4. Què és l’ UNESCO?
  5. El dia 23 d’abril coincideix amb un sant, quin és?
  6. A on va començar la idea original de la celebració del Dia del Llibre?
  7. Perquè el dia 23 d’abril es regalen roses?
  8. Com es coneix popularment el dia de Sant Jordi?
  9. On es celebra el Dia Internacional del Llibre?

 

Activitat 3:  Àrea de llengua catalana, expressió escrita; àmbit artístic, imaginació i creativitat. [Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

  1. Clica a l’enllaç i informa’t com és un cartell informatiu (Text expossitiu).: http://www.xtec.cat/~jaumedes/1/informatiu/cartell.pdf
  2. Crea el teu propi cartell per promocionar la Diada de Sant Jordi o Dia Internacional del Llibre. Pots fer-ho a l’ordinador  o en un full a mà.
  3. Tant si l’has fet a mà com a l’ordinador torna la tasca al Classroom.

 

Activitat 4:  Àrea de llengua catalana, dimensió literària; Àrea de coneixement del medi social i cultural, dimensió del món actual; àmbit digital. 

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

Busca informació sobre William Shakespeare i Miguel de Cervantes i contesta a les següents preguntes al Classroom:

  1. Qui va ser William Shakespeare?
  2. On va néixer?
  3. Quin any va néixer?
  4. Quants anys va viure?
  5. Shakespeare tenia germans i/o germanes?
  6. Wiliam S. va tenir descendència?
  7. W. Shakespeare va escriure moltes obres, sobre tot comèdies, drames històrics i tragèdies. Busca 3 obres representatives de cada gènere literari  i escriu el títol i a quin gènere pertanyen.
  8. Qui va ser Miguel de Cervantes Saavedra?
  9. On va néixer?
  10. Quan va néixer? 
  11. Quants anys va viure?
  12. Miguel de Cervantes tenia germans i/o germanes?
  13. Cervantes va tenir descendència?
  14. Perquè va rebre el sobrenom de “El Manco de Lepanto”?
  15. Miguel de Cervantes va escriure moltes obres, sobre tot novel·la i teatre. Busca 2 obres representatives de cada gènere literari i escriu el títol i a quin gènere pertanyen.
  16. W. Shakespeare i M. de Cervantes van coincidir en el temps cronològic? Raona la teva resposta.
  17. Quines característiques tenen en comú els dos?
  18. Abans de buscar la informació sabies alguna cosa sobre aquests dos personatges?
  19. Quines coses has après fent aquest treball d’investigació?

 

Activitat 5:  Àrea de llengua anglesa, comprensió oral

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

  1. Primer mira els vídeos, després escolta el text i contesta el formulari sobre el “World Book and Copyright Day”. Recorda enviar les respostes quan l’acabis. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

WBD in the UK 2020 School 1

WBD in the UK 2020 School 2

World Book and Copyright Day_listening

Qüestionari

 

Activitat 6:  Àrea de llengua anglesa, comprensió lectora

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

  1. Activitat 6a: Mira els materials i contesta el formulari per treballar el vocabulari. Recorda enviar les respostes quan l’acabis. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Parts of a book_poster

Parts of a book_labels

Qüestionari

  1. Activitat 6b: Mira els materials, llegeix el text i contesta el formulari sobre el “World Book Day”. Recorda enviar les respostes quan l’acabis. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

World Book Day: Best Quotes from Children’s Books

World Book Day: What character have you dressed as

World Book Day 2020_reading

Qüestionari

 

Activitat 7:  Àrea de llengua anglesa, expressió escrita.

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

  1. Mira els vídeos i després fes una activitat interactiva per repassar dos temps verbals que ja has treballat a classe. 

Present Simple vs Present Continuous

Present Simple vs Present Continuous 2

Forming the Present Simple

Forming the Present Continuous

https://www.liveworksheets.com/bv1700jq (us penjo l’accés a l’activitat directament al Classroom).

Quan acabis de fer-la, fes clic a “Finish” i seguidament a “Email my answers to my teacher”, omple les teves dades seguint aquest exemple:

Un cop les envies podràs veure el resultat de l’activitat. 

  1. Quan acabis l’activitat, contesta el formulari d’autoavaluació. Recorda enviar les respostes quan l’hagis completat. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Qüestionari

 

Activitat 8:  Àrea de matemàtiques, raonament i prova, connexions i comunicació i representació.  [Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

Contesta les preguntes a la llibreta de matemàtiques, no oblidis copiar l’enunciat.

  1. Quants anys portem celebrant la Diada de Sant Jordi?
  2. Busca quants llibres s’han venut el dia Internacional del Llibre des de l’any que tu vas néixer fins al 2019. Posa la informació en una graella o taula.
  3. Amb les dades recollides a la pregunta 2 fes un gràfic de barres, posant els anys a l’eix horitzontal i el número d’exemplars venuts a l’eix vertical.
  4. Fes una foto de la feina i envia-ho al Classroom.

 

Activitat 9:  Àmbit artístic, música, interpretació i producció; Àrea de llengua catalana, comunicació oral.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

 

  1. Busca una poesia que t’agradi. 
  2. Li hauràs de posar música (pots utilitzar instruments melòdics, rítmics, joguines, objectes que tinguis per casa, efectes sonors, etc.). Recorda que a l’hora de recitar-la has de tenir una bona col·locació de la veu ja que l’hauràs d’enregistrar.
  3. Envia l’enregistrament fent retorn de la tasca al Classroom.

 

Activitat 10:  Àmbit d’aprendre a aprendre, autoconeixement respecte de l’aprenentatge, actitud positiva envers l’aprenentatge.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

Respon le preguntes al Classroom.

  1. T’agrada llegir?
  2. Llegeixes cada dia?
  3. Quin és el darrer llibre que has llegit?
  4. Creus que és important la lectura? Raona la resposta.
  5. Estàs utilitzant Legiland?
  6. Creus que hauries de llegir més? Raona la resposta.
  7. T’esforçaràs per millorar en la lectura? Raona la resposta.

 

Activitat 11:  Àrea de llengua catalana, expressió escrita.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Escriu una recomanació al Drive del llibre que més t’hagi agradat. Recorda que has d’utilitzar arguments positius pel teu escrit. 
  2. Envia el teu escrit al Classroom retornant la tasca.

 

Activitat 12:  Àrea de llengua anglesa, literària. 

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Mira els materials (document i vídeo) i seguint la pauta, escriu el teu quintet. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

A cinquain poem

Instruccions

My cinquain

  1. Quan acabis l’activitat, contesta el formulari d’autoavaluació. Recorda enviar les respostes quan l’hagis completat. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Qüestionari

Activitat 13:  Àrea de llengua anglesa, expressió escrita.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Mira els materials i seguint el model, fes un pòster del teu personatge favorit. Penja el teu arxiu a la mateixa tasca. Tens tots els recursos penjats al Classroom.

Instruccions

Model

  1. Quan acabis l’activitat, contesta el formulari d’autoavaluació. Recorda enviar les respostes quan l’hagis completat. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Qüestionari

 

Activitat 14:  Àrea de llengua anglesa, expressió oral.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Mira els materials i seguint la pauta, grava un vídeo recomanant el teu llibre favorit. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Instruccions

Vocabulari

  1. Quan acabis l’activitat, contesta el formulari d’autoavaluació. Recorda enviar les respostes quan l’hagis completat. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Qüestionari

 

Activitat 15:  Àrea de llengua anglesa, just for fun!  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Llegeix bé les instruccions i i seguint-les (molt important!), grava dos vídeos on es vegi el teu llibre favorit (ha de ser un llibre que tinguis a casa). Quan els tinguis, afegeix-los al Classroom a la tasca que he creat. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Instruccions

  1. Quan acabis totes les activitats (5, 6, 7, 12, 13, 14 i 15) contesta el formulari d’autoavaluació. Recorda enviar les respostes quan l’hagis completat. Tens tots els recursos penjats al Classroom. 

Qüestionari

 

Activitat 16:  Àrea de llengua castellana, dimensió literària, expressió escrita.

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Visualiza este peculiar resumen del libro Don Quijote de la Mancha: 

Resumen

  1. Te propongo que hagas tú un resumen de tu libro favorito. Mándamelo en un documento de Google por Google Classroom.

 

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Ahora te quiero hacer un regalo por el Día del Libro. Abre este enlace: 

Regalo

Encontrarás algunas de las frases célebres del libro Don Quijote de la Mancha que a mí más me gustan y quiero compartirlas con vosotros.

  1. Haz tú ahora de escritor o escritora (no, no tendrás que escribir un libro). Escribe 3 frases célebres (pueden ser sobre un tema que te guste o pueden ser de diferentes: amistad, sentimientos, naturaleza…). Envíamelo con un documento Google por Google Classroom.
  2. Si quieres saber más o entretenerte un poquito mira esta web de Don Quijote de la Junta de Castilla y León. Haz clic en este enlace:

Don Quijote de la Mancha

Podrás leer, escuchar y descargar el libro, realizar actividades relacionadas con su contenido (tests, crucigramas, sopas de letras…), conocer más sobre Don Quijote y otros protagonistas, un diccionario con términos que aparecen en la obra… 

 

Activitat 17 Ballem: Àmbit d’educació física. Dimensió d’activitat física, expressió i comunicació corporal.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 3 de maig]

  1. Mira el video del Drac Qüí: https://www.youtube.com/watch?v=VatTF_8FeOM
  2. Aprèn la coreografia, passa-t’ho bé i riu una estona.
  3. Poden participar tots els membres de la família.
  4. Busca una altra coreografia que t’agradi.
  5. Envia l’enllaç de la coreografia que has buscat al Classroom.
  6. Enregistra’t fent les dues coreografies i envies els vídeos al Classroom.

 

Activitat 18 Ombres Xineses: Àmbit d’educació física. Dimensió d’activitat física, expressió i comunicació corporal.  

[Data màxima d’entrega: diumenge, 10 de maig]

  1. Segueix les instruccions de la fitxa.
  2. Envia’ns per Classroom l’enregistrament de les teves ombres.

Activitat 18

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>