Consell Escolar 27 de gener de 2021

La tornada a l’escola després de les vacances de Nadal s’ha produït en un entorn de seguretat. Només un cas positiu a una classe de P5, però sense contagis a les aules. L’escola segueix treballant en fer del Montseny un entorn segur per els alumnes i els mestres. Ja s’han instal·lat a totes les aules els filtres Hepa, així com dos al menjador i a l’aula de psicomotricitat. 4 filtres aportats per l’escola i 21 per l’AMPA.

Les proves de competències bàsiques de l’alumnat de sisè seran el 4, 5 i 6 de maig.

S’acosta el moment de la jornada de portes obertes envoltades per la COVID19. El 4 de març es farà una xerrada virtual i es podran fer visites al centre amb cita prèvia i grups reduïts de 10 persones. Les prescripcions es faran del 15 al 24 de març.

Aquest any només es presenta 1 línea de 23 alumnes en les inscripcions i en previsió suposa la pèrdua d’1,5 mestres per al curs vinent. La davallada continua en la natalitat fa que no es pugui mantenir l’oferta educativa a la ciutat. Per tal de no tancar escoles, s’ha arribat a l’acord municipal amb la pública i la concertada de baixar la ràtio a 23 alumnes per aula. Així mateix, la pública de Mollet assoleix rotativament per anys la no presentació d’una de les seves líneas.

S’ha demanat a l’Ajuntament col·laboració per netejar la jardinera del parking, per pintar el mur de la porta gran i pintar el vestíbul de l’escola. Tanmateix a la Generalitat l’aportació de mobiliari per a 3 aules.

Durant molt de temps l’escola gestionava els pagaments del menjador, però ara aquesta gestió depèn de l’Administració. L’escola feia els pagaments però els diners de les beques tarden en arribar, i això ha fet que ara es disposi d’un romanent econòmic que l’escola destinarà a millorar part de les instal·lacions, com material de la cuina i en un projector i altaveus per tal de convertir el menjador en un espai multi-usos i aprofitar al màxim l’espai cobert més ampli de l’escola.

Amb les aportacions al pressupost per la millora d’oportunitats educatives es millorarà el material fungible, sortides escolars per tothom i una reducció de 20€ en la quota de l’AMPA per tothom. S’ha organitzat una activitat de teatre amb la Tramolla a l’hora del menjador per tal d’arribar a més nens, en 8 sessions de treball des de P4 a 6è respectant els grups bombolla. Tanmateix es farà un taller d’acompanyament emocional a algún nen de 6è i unes xerrades destinades a les famílies. S’han encarregat a l’Àlex Letosa i es faran via Meet una cada mes a les 19 hores. Seran obertes a totes les escoles de Mollet.

S’ha fet canvi i millora de la xarxa d’internet de l’escola perquè tots el nens de l’aula puguin tenir connexió i treballar alhora.

L’escola Montseny, tot i la inversió de recursos que fa per garantir la seguretat davant d’aquesta pandèmia, segueix treballant en la millora de la qualitat i la equitat del seu projecte educatiu.

Potenciar la lectura, Implementació del DUA (Disseny Universal d’Aprenentatge), la millora de la sala de psico, el projector del menjador, la wifi nova… tota una feina de millora d’instal·lacions i aprofitament de recursos que afavoreixen i faciliten l’aprenentatge de tot l’alumnat.

En veritat, tot plegat en la situació que està sent aquest curs, quina sort d’equip de mestres, quina sort de nens, quina sort de famílies, quin goig d’escola tenim!!