Consell Escolar 13 desembre

El dia 13 de desembre s’ha dut a terme l’últim consell escolar d’aquest any 2021.
Des de l’inici d’aquest nou curs escolar s’ha continuat amb les mateixes mesures anti COVID , les quals es compleixen de manera rigorosa . Fins avui, la valoració general és molt positiva. L’esforç incansable dels professors i monitors, les actituds dels nens i nenes, i el suport de les seves famílies, ha fet que el col·legi Montseny continuï sent un entorn segur.

Aquest curs s’ha dut a terme la renovació de part dels membres del consell escolar, tant del professorat com del Ampa i dels pares . D’altra banda s’han constituït les comissions afegint o renovant membres en la comissió permanent, en l’econòmica i en la comissió de convivència.

Per segon any consecutiu ens han assignat la PMOE ( Pla de millores d’oportunitats educatives). Una part d’aquesta ajuda es concedeix en diners i l’altra part en recursos humans. S’ha acordat que una part dels recursos s’utilitzi a rebaixar 20 euros la quota de l’AMPA i la resta s’emprarà, d’una banda a garantir que tots els alumnes del nostre col·legi puguin assistir a les sortides en horari lectiu que es van duent a terme durant tot el curs escolar i d’altra banda s’ha assignat una partida a les funcions de teatre que es realitzen en l’espai i horari del menjador.
Amb aquesta mena d’accions es pretén aconseguir una escola equitativa i inclusiva, perquè tots els nens i nenes tinguin les mateixes oportunitats d’aprenentatge i creixement.

D’altra banda, els recursos humans amb els quals hem pogut comptar han estat la incorporació de la figura d’integradora social en el col·legi, que realitza una labor encomiable, i d’altra banda també podrem comptar amb diversos tallers com els que hem vingut duent a terme des de l’any passat, en els quals psicòlegs amb gran experiència com l’Àlex Letosa ens guia a través de xerrades telemàtiques tant a pares com a nens sobre temes de gran interès com són les TIC, les xarxes socials i el seu ús entre moltes altres temàtiques de gran interès.

Un altre punt que s’ha valorat ha estat la implantació de Dinantia. Els pares han donat un feedback a l’escola sobre els punts forts i les millores a realitzar, sent la valoració en general molt bona.

Com a colofó els membres del professorat i direcció del centre han tingut el gran detall de mostrar-nos in situ totes les millores que s’han anat realitzant en els últims anys i podem comprovar gratament que han estat moltes i totes repercuteixen en una major qualitat en els espais on els nostres fills i filles passen tantes hores al dia , així com també en la qualitat de la seva educació.

Respecte a les millores en la qualitat dels espais destacar la renovació de gran part del mobiliari a les aules, a més d’afegir nous jocs manipulatius i mobiliari montessori per tot el col·legi des de P3 fins a 6è curs o taquilles per a cada alumne on poden guardar els seus materials. També la nova sala de música, la nova biblioteca, la substitució progressiva de plàstic per la fusta i la instal·lació de filtres Hepa per a incrementar la seguretat i higiene de les aules.

Respecte a les millores en eines educatives destacar l’increment considerable del nombre de portàtils i tauletes , així com també la implementació d’una nova metodologia per a l’ensenyament d’anglès.

Amb tots aquests canvis la nostra escola està fent un salt de qualitat molt important, malgrat totes les dificultats i nous reptes que han suposats aquests dos últims cursos escolars i això és gràcies a la col·laboració de mares, pares, alumnes, professors i Direcció, col·laboració necessària perquè el nostre col·legi continuï sent un col·legi públic de qualitat i un entorn feliç per als nostres fills.

Només ens queda desitjar-vos unes molt bones festes, plenes de salut, abraçades i riures.