Recaptem diners pels damnificats pel terratrèmol del Marroc

L’alumnat de 2n es va unir a la iniciativa per ajudar els damnificats pel terratrèmol, que va sacsejar el Marroc el passat 8 de setembre, amb una magnitud de 6,8 a l’escala de Richter.

La notícia d’aquest desastre va arribar als nens i nenes, generant un gran interès i preocupació entre ells i elles. La situació es va tornar encara més personal quan van descobrir que un dels seus companys estava al Marroc visitant familiars en el moment del terratrèmol. A partir d’aquí, l’alumnat i les mestres van decidir posar-se a treballar i realitzar un projecte educatiu sobre els terratrèmols.

A través de la seva investigació, els i les estudiants van aprofundir en la comprensió dels terratrèmols, com es produeixen i què succeeix a l’interior de la Terra. D’altra banda, van crear una infografia informativa per compartir amb tota la comunitat educativa, amb l’objectiu d’educar sobre com actuar en situacions de terratrèmol.

A més a més, en la seva recerca, van descobrir la greu necessitat dels habitants del Marroc de rebre ajuda humanitària, més enllà de les necessitats bàsiques com menjar i aigua. Es van adonar que també necessitaven fons per poder reconstruir les seves llars. Com a producte final, els infants es van proposar un gran repte: recaptar diners per enviar ajuda al Marroc.

Durant els següents dies, van treballar incansablement per preparar materials i van crear cartells publicitaris per promoure la causa. Van organitzar una parada on van vendre els treballs manuals i artístics i van aconseguir la col·laboració de molts membres de la comunitat educativa. Aquesta iniciativa va ser un èxit, demostrant la solidaritat i l’empatia dels infants i familiars de l’Escola Josep M. Soler i Gené.

Finalment es van recaptar 388,56 €, els diners es van lliurar al Pere Francesch, representant de Càritas al nostre poble acompanyat de la regidora d’Educació de l’Ajuntament, la Montserrat Buqueras.

Clica a sobre la imatge per veure més fotos de l’activitat.