Esport

PES – Projecte Esportiu de Centre. Pla d’Esports.

El Projecte Esportiu de Centre és un document que ha de donar coherència a totes les línies d’actuació que repercuteixen en l’activitat física i esportiva dels alumnes del centre, tant en horari escolar com extraescolar. L’escola Josep M. Soler i Gené ha de tenir una guia per a l’organització i realització d’activitats a partir de la seva pròpia realitat.

Per tant, per definir el PES (Projecte Esportiu de Centre) hem de recórrer a altres documents de regulació de l’activitat física i esportiva en edat escolar, així com a aquells que determinen l’organització de l’escola.

Objectius del Projecte Esportiu de Centre:

• Incrementar la participació en activitats físiques i esportives en horari lectiu i no lectiu de l’alumnat amb una incidència especial en el col·lectiu de nenes.
    • Aprofitar el gran potencial educatiu i formatiu de les activitats físiques i esportives cercant la participació per damunt de la competitivitat.
    • Potenciar la funció integradora i de cohesió social de l’esport escolar, facilitant l’accés de tot els nens i nenes a la pràctica esportiva escolar, i en especial als nouvinguts.
    • Contribuir a la formació en valors com la tolerància, el respecte cap als altres i a les regles, la confiança en un mateix, l’esforç de cooperació, l’autocrítica, l’autonomia, l’autonomia, la capacitat de decisió, l’autogestió, la cooperació i el treball en equip.
    • Fomentar la pràctica regular d’activitat física i esportiva i l’adquisició d’hàbits saludables que contribueixen a un millor benestar.
    • Formar joves en els valors ciutadans mitjançant la participació activa en la gestió de les associacions esportives de nova creació.