Escola Verda

El programa Escoles Verdes és una iniciativa del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.

Una de les actuacions d’aquest projecte és la reorientació de l’educació vers el desenvolupament sostenible. L’escola ha de dissenyar plans de treball relacionats amb el medi ambient ben integrats en els seus plans d’estudi.

Això vol dir que està compromesa en la millora ambiental i que per tant té com a objectiu principal sensibilitzar els nens/es pel respecte al medi ambient.

Les actuacions que es duen a terme al llarg del curs les podem dividir en dos grups: actuacions permanents (es realitzen durant tot el curs) i actuacions no permanents (poden variar en funció dels objectius marcats).

Actuacions permanents:

• Projecte de reutilització de llibres.
  • Campanyes d’ús de transport sostenible i saludable com la bicicleta o el patinet.
  • Realització de treballs plàstics amb materials reciclats.
  • Utilització de contenidors de reciclatge.
  • Ús de la carmanyola.
  • Fotocòpies per les dues cares, i foment del treball i comunicació digital.
  • Campanyes de sensibilització per l’energia elèctrica i l’estalvi d’aigua.
  • Les classes de primària tenen un delegat/da verd. És l’alumne encarregat de vetllar perquè és compleixin les diferents actuacions per tenir cura del medi ambient.
  • Brigada verda a primària: dimarts i dijous recollim papers del pati, classificant-los en els diferents contenidors.
  • Tallers de l’hort on treballem la biodiversitat i l’agricultura ecològica.

Actuacions no permanents:

• Celebració d’activitats del calendari d’escola verda proposat pel programa d’escoles verdes de Catalunya, com per exemple el dia de l’aigua, la setmana de la mobilitat sostenible, la setmana bio… on l’escola proposa diferents activitats adaptades a tots els nivells.

La Recicleta, la mascota de l’escola, ens ajuda a reciclar i aprendre sobre el medi ambient. També ens introdueix les activitats relacionades amb l’escola.