Llengua Estrangera

Durant els últims anys, el nostre centre ha estat molt conscienciat envers la importància i el desenvolupament de les llengües estrangeres, ja que s’han impulsat diversos projectes per tal d’afavorir la pràctica d’ensenyament-aprenentatge amb metodologies que beneficien l’assoliment de la competència lingüística de l’alumnat: projecte Orator (2002), pla experimental de llengües estrangeres: la llengua estrangera a primària, espai de llengua viva (2006-2009) i pla integrat de llengües estrangeres (2012).

Actualment, desenvolupem activitats que potencien la comunicació en llengües estrangeres en contextos reals i diversos en els diferents nivells i cicles del centre:

1. Anglès a infantil (I3, I4 i I5) amb l’objectiu de familiaritzar l’alumnat amb l’ús de la llengua anglesa i integrar-la de manera natural i espontània mitjançant activitats lúdiques i orals que garanteixin un aprenentatge significatiu.
  2. Anglès a primària. Es realitzen classes d’anglès curricular i també sessions de:
    • Tallers
        • Arts and Crafts (primer cicle)
        • Science-lab (segon i tercer cicle): tallers d’experimentació al laboratori.
          Mitjançant la metodologia AICLE (aprenentatge integrat de llengua i contingut) es fomenta la motivació de l’alumnat i es potencia l’esperit crític i el treball col·laboratiu entre iguals. D’aquesta manera, l’alumnat aprenen a aprendre, tot potenciant la seva autonomia i iniciativa personal.
        • Taller de conversa en anglès (speaking) (segon i tercer cicle)
          S’enfoca en el treball i la millora de la comunicació oral (listening i speaking). L’alumnat treballa l’expressió oral mitjançant jocs comunicatius, roleplays, debats, dinàmiques centrades en els seus interessos… Gràcies al taller de conversa s’integra, de forma global, el vocabulari i la gramàtica, use of English, entre d’altres. De forma transversal també es treballa la cooperació, la comunicació no verbal, el treball en equip i el respecte.
    • Lectura en llengua anglesa (segon i tercer cicle)
      Sessions de lectura eficaç en llengua anglesa.