Fem una grua per la Marató de TV3

Sabies que hi ha una antiga llegenda japonesa, “Senbazuru”, que diu que a qualsevol persona que faci 1.000 grues de paper li serà concedit un desig?
Les mil grues d’origami (papiroflexia en japonès) es van convertir en un símbol de la pau a causa de la història de Sadako Sasaki (1943-1955), una nena japonesa que va desitjar curar-se de la seva malaltia produïda per la radiació de la bomba atòmica que va caure damunt Hiroshima. [continua llegint la història]

Un any més l’escola participa en una campanya solidària. Com l’any passat volem ajudar a difondre la campanya solidària “1origami 1 euro” que promou la fundació MGC. Aquesta fundació donarà 1 euro per cada grua feta per l’alumnat a la Marató de TV3. Enguany la Marató va destinada a la investigació en el camp de les malalties de salut mental.

Per aquest motiu us demanem que l’alumnat del nostre centre faci una grua amb el foli de color que us fem arribar. No és una activitat obligatòria. Si algun nen o nena vol fer més d’una grua, pot fer-la a casa i portar-la al seu tutor o tutora (fent servir fulls propis de casa vostra).

Aquí teniu dos exemples amb els passos a seguir per confeccionar una grua [exemple 1] i [exemple 2]. El termini màxim per presentar les grues al tutor o tutora de cada grup classe és el dia 3 de desembre de 2021.

Podeu trobar més informació al web de la campanya: 1origami1euro.org

Vídeo demostratiu de com fer una grua:

Us animem a participar-hi!
Gràcies per la vostra col·laboració.