Exalumnes tornen a l’escola per ajudar

En les darreres setmanes hem acollit alguns exalumnes de l’escola que actualment cursen 3r d’ESO a l’institut Joan Guinjoan de Riudoms. Durant 10 hores ens han ajudat a realitzar aquelles tasques necessàries que els hi hem encomanat, com una forma d’iniciar-se en el voluntariat. Es tracta de l’àrea de servei comunitari, on realitzen una tasca social en diferents entitats, col·lectius i institucions de l’entorn. En el seu cas, han escollit l’escola del nostre poble. Moltes gràcies!

Ens han ajudat amb el manteniment de l’hort, de les jardineres del pati, han realitzat tasques artístiques, han ensenyat escacs a l’alumnat o han fet de models lectors, entre d’altres activitats. Una experiència gratificant per a tothom.

El Servei Comunitari és un instrument per desenvolupar una de les competències bàsiques marcades pel currículum de secundària, la competència social i ciutadana.

Té com a objectiu garantir que els estudiants al llarg de la seva trajectòria escolar i en el marc curricular experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte on l’alumne posa el seu coneixement i competències al servei dels altres. Aprèn a ser un ciutadà des de la pràctica.

Moltes gràcies. Ens ha agradat molt retrobar-vos i tornar-vos a tenir tombant per l’escola durant uns dies.