ORIENTACIONS SOBRE ACTIVITATS PER ALS ALUMNES A CAUSA DEL TANCAMENT PEL CORONAVIRUS
Les activitats han de contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal (gestió del temps, auto-regulació, presa de decisions…) i ser significatives per l’aprenentatge; poden consistir en la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques,…. activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres.
Tot i que el treball habitual a classe, amb interacció entre alumnes i docents, és difícilment substituïble per un treball equivalent a casa, és recomanable una rutina diària evitant que siguin tasques repetitives, d’una durada excessiva o no contextualitzades, de manera que tinguin sentit per l’infant i es respectin les seves necessitats de descans, el temps de lleure i la convivència familiar.
A continuació us proposem un recull de suggeriments de propostes (totalment voluntàries) referides a les diferents etapes educatives:
- Per a l’alumnat d’educació infantil (P3, P4 i P5)
- Per a l’alumnat del cicle inicial d’educació primària (1r i 2n)
- Per a l’alumnat del cicle mitjà d’educació primària (3r i 4t)
- Per a l’alumnat del cicle superior d’educació primària (5è i 6è)