A 4t, practiquem a escacs

Els alumnes de 4t ja sabem jugar a escacs. Enguany a classe hem après i practicat algunes jugades i altres aspectes que encara no dominem. També hem jugat a diversos jocs basats en els escacs, i ens hem divertit força.

Hem jugat entre nosaltres de la forma tradicional o bé a través de l’ordinador o tauleta, i també contra la màquina. De webs i aplicacions per jugar a escacs n’hi ha moltes, i la majoria funcionen molt bé. Per a jugar contra un amic nosaltres hem fet servir la pàgina lichess.org (clicant a ‘juga amb un amic‘) i fent-li arribar al moment l’enllaç per jugar a la mateixa partida.

Per jugar contra la màquina, tant a l’ordinador com a la tauleta o mòbil també funciona molt bé la pàgina chess.com o aplicació [versió per android i versió per iOS], se us instal·larà en la llengua que tingueu configurat el dispositiu. Tan sols cal clicar al botó de jugar contra l’ordinador i seleccionar el nivell.

En cap de les dues no cal registrar-se.

El projecte ‘escacs a l’escola‘ consisteix en el treball del joc dels escacs per a fomentar diversos aspectes de l’aprenentatge escolar (memòria, resolució de problemes, concentració, càlcul mental, orientació espacial, relacions causa-efecte…). La formació de bons jugadors d’escacs no és pas l’objectiu principal.

Cliqueu per veure més fotos dels alumnes de 4t practicant amb els escacs:

Esperem que hàgiu gaudit dels escacs i que durant l’estiu pugueu practicar força.
Bona partida!