L’escola que som i volem ser

• Som un equip de mestres que vetllem per la coherència del projecte educatiu, que volem aprofundir a l’hora de conèixer com aprèn l’alumne curs rere curs i establir estratègies adequades a les necessitats. Considerem fonamental la formació de centre, és un recurs imprescindible.
  • Treballem per ser una escola innovadora i per anar incorporant pràctiques de referència educativa i projectes d’innovació de centre: grups heterogenis per edats, ambients d’aprenentatge a tota l’escola, tallers d’escriptura, treball per projectes,  medi ambient …Són projectes d’escola, que es desenvolupen des de la comunitat de petits fins el cicle superior.
  • Contemplem que l’aprenentatge sigui significatiu i funcional. Els nens i nenes aprenen i integren activament la informació quan experimenten, observen, fan, escolten; aprenen quan tenen la possibilitat d’establir vincles amb el nou contingut a partir dels seus coneixements inicials.
  • Oferim un pla de treball diversificat per tal de respectar els diferents ritmes d’aprenentatges i les diferents capacitats pels infants. Cal acompanyar l’infant en  el seu procés evolutiu i ajustar la resposta educativa a les seves necessitats.  És fonamental fer sentir als infants que tenim expectatives altes del que poden aprendre.
  • Seguim avançant en promoure un aprenentatge que fomenti la interacció social. Tenim constància de que el coneixement es construeix mitjançant entorns que incorporen aprenentatge entre iguals i que es basen en compartir el coneixement.
  • Facilitem l’experimentació. L’experimentació és una de les formes bàsiques en que els infants amplien els seus coneixements. Els infants necessiten manipular, fer exploracions, formular hipòtesis i comprovar els resultats amb diferents materials i en diferents circumstàncies. Cal fomentar-los el desig d’investigar-ho tot i descobrir. Alhora volem despertar l’esperit científic als infants, estimular-los la curiositat i l’interès per la ciència.
  • L’alumne és el protagonista de l’aprenentatge i s’hi ha d’implicar de manera conscient, per la qual cosa és imprescindible fomentar-li activament la motivació.
  • Considerem que el joc és una necessitat de la infància i una activitat de gran valor per a l’aprenentatge i l’equilibri personal. A més d’ajudar a desplegar la personalitat i d’ajudar a expressar les seves emocions, el joc facilita els intercanvis socials i la creació de vincles, aprenen a compartir, a comunicar-se, i a gaudir. El joc és el vehicle que guiarà els nens vers l’aprenentatge amb motivació i amb èxit.
  • Volem proporcionar als nens i nenes un marc d’aprenentatges que possibiliti el seu  desenvolupament personal i  les seves capacitats  socials i cognitives. Volem que les nenes i els nens puguin ser capaços de viure feliços i  que aprenguin a viure i conviure d’acord amb els valors de la responsabilitat, el respecte, la solidaritat  i la col·laboració mitjançant l’acció tutorial i el desplegament del currículum i amb la col·laboració de les famílies.
  • Treballem per a què, en acabar l’escolarització:
    • Infants siguin competents en les dues llengües, el català i el castellà.
    • Iniciem el coneixement de l’anglès a l’educació infantil (I-3, I-4 i I-5)  per tal d’esdevenir usuaris capaços de comunicar-se.
  • Volem formar lectors/es i escriptors/es competents, partint d’un enfocament comunicatiu i constructivista de la lectura i l’escriptura des del primer curs d’Educació infantil fins  a la seva consolidació.
  • Avancem cap a un treball més potent en un ambient de resolució de problemes per a millorar les competències matemàtiques dels alumnes. Volem crear a l’aula un entorn centrat en la resolució de problemes on l’alumnat pugui enfrontar-se a un repte, experimentar, cercar ajut adequat i adquirir confiança en les pròpies capacitats.
  • En l’actualitat, l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació és un element essencial per informar-nos, aprendre i comunicar-nos. Seguirem avançant per a que les noves tecnologies estiguin cada cop més integrades en l’aprenentatge, integrades en el currículum i convertir els nostres nens i nenes en usuaris competents. La tecnologia és una eina molt valuosa en entorns de recerca, de projectes, ambients, taller d’escriptura….
  • Disposem d’un pla de sortides,  atès que considerem essencial sortir de les aules per aprendre del medi i en el medi. Són variades i estan relacionades amb les diferents àrees del currículum i amb els projectes d’aula.  Aprofitem sempre que sigui possible propostes del nostre entorn més proper: el barri i la ciutat.
  • Som una escola adherida al Programa d’Escoles Verdes i fomentem el compromís dels nostres alumnes amb el medi ambient tot participant en actuacions socioambientals com l’hort escolar del que tenen cura l’alumnat. Som escola verda des del 2010.
  • Fomentem la convivència i el  compromís fent participar als infants en la gestió de la vida diària de l’escola tot desenvolupant tasques comunitàries que genera la vida quotidiana.
  • Eduquem els nens i les nenes en la igualtat de genère i la coeducació. Cal una acció educativa fonamentada en el reconeixement de les potencialitats i individualitats de tot l’alumnat, potenciant la igualtat real doportunitats.
  • El nostre currículum contempla les festes que formen part del nostre  patrimoni cultural i les celebrem amb tota la comunitat educativa.
  • Volem fer de l’escola un espai de trobada de les famílies potenciant la seva participació i implicació en la vida de l’escola. Volem donar un pas més i comptar amb la  comunitat educativa com una font d’aprenentatge dels seus coneixements i de les seves experiències.