Escola verda

Al llarg de la història de l’escola  l’equip de mestres s’ha mostrat sempre molt preocupat i compromès en avançar en  àmbits d’aprenentatge relacionats amb el medi ambient.

Hem anat incorporant a la vida de l’escola  actuacions socioambientals, com exemple:

• Reciclatge com una activitat diària de l’escola de plàstic i paper. També es reutilitzen els papers escrits com una pràctica ja habitual.
  • S’ha incorporat el càrrec de medi ambient a les aules per encarregar-se, principalment, de la gestió dels contenidors grocs i blaus, del regatge de les plantes de l’escola i de preparar campanyes diverses com la de reducció d’envasos en relació als sucs.
  • Esmorzar verd (l’ús de carmanyoles) i saludable (campanya de la fruita i de la llet).
  • La cura de l’hort a primària.

El dia 3 de desembre de 2009 el Conseller de Medi Ambient i el d’Educació ens van lliurar el distintiu d’Escola Verda. El Departament avalua tot el pla d’actuació cada 3 anys  i decideix si hem de continuar mantenint el distintiu d’Escola Verda. L’hem anat renovant i consolidant el projecte fins a l’actualitat.

L’Hort

L’hort va néixer en el curs 2007/08 i el nostre propòsit és continuar educant als nostres alumnes en aquest entorn natural. Els/les alumnes de primària hi assisteixen en grups desdoblats cada setmana i es responsabilitzen de tres o quatres hortalisses al llarg de tot el procés de creixement, des de la plantació fins a la recollida, emportant-se finalment el producte a casa.

VIII Marató Energètica RE-M

Al febrer, participem en la MARATÓ D’ESTALVI ENERGÈTIC PER LA POBRESA ENERGÈTICA I PEL CLIMA. Aquest és el 4t any que hi participem.

Què és la Marató d’Estalvi Energètic?

És una campanya de sensibilització i de bones pràctiques en l’ús i el consum d’energia i aigua que destina l’estalvi econòmic aconseguit a projectes per donar resposta a l’emergència climàtica. Hem de reduir  durant el mes de febrer  el 10% dels consums d’aigua, electricitat i gas a l’escola i  es destinarà l’estalvi econòmic aconseguit a la lluita contra la pobresa energètica.

Per què fem la Marató?

Perquè pensem que és molt important que totes les persones que treballem o fem ús dels edificis siguem conscients de l’energia, l’aigua o la calefacció que consumim i l’impacte que tenen les nostres accions sobre el canvi climàtic.

Parant atenció a com consumim l’energia, veurem que amb petites accions quotidianes podem reduir molt la nostra petjada.

També fem aquesta acció perquè volem posar el focus sobre la necessitat d’actuar davant de la situació d’emergència climàtica en la qual ens trobem. L’aigua i l’energia són recursos finits i fer-ne un ús abusiu té conseqüències per al conjunt del planeta. Separar bé els residus i reduir el consum d’energia ajuda a combatre els efectes del canvi climàtic.

Com funciona la Marató?

Durant tot el mes de febrer, els edificis i equipaments municipals participaran en la Marató. Això vol dir que les persones que hi treballin o facin ús de l’equipament s’hauran de fixar molt bé en com consumeixen energia i aigua, i reduir els residus o reciclar-los.

A través de petits reptes setmanals, a l’abast de l’alumnat, ajudarem a combatre el canvi climàtic, la pobresa energètica i consolidar bones pràctiques d’eficiència energètica.

Setmanalment farem un control dels consums d’aigua, electricitat, gas i  mirarem si hem aconseguit reduir-ho respecte als consums dels anys anteriors.

Durant aquest mes realitzarem diferents actuacions que no sempre es compleixen com apagar ordinadors i pissarres digitals quan no els fem servir, apagar llums de les aules sempre que sortim, no obrir les finestres si funciona la calefacció, apagar la meitat de llums a les aules si és suficient, no prémer el polsador de l’aigua més d’un cop, ….

Aquestes i d’altres accions les aplicarem durant aquest mes amb l’objectiu de què a partir d’ara s’integrin i es converteixin en pràctiques habituals.

Cada setmana un tema (4 setmanes –  4 temes): Climatització, Enllumenat, Aigua, Emissions-Mobilitat.

Podeu veure al programa de l’Aula TV LH a la coordinadora de Medi Ambient de l’escola parlar de la marató i de l’escola en aquest enllaç.