Laboratori de Transformació Educativa – PACTE

El Departament d’Educació crea el Programa d’innovació pedagògica d’acceleració de la transformació educativa (PACTE).

Quina és la finalitat?

Proporcionar als centres participants els recursos i les eines necessàries per impulsar la transformació del centre.

Com es duu a terme?

Actualitzant el Projecte Educatiu de Centre:

•  Revisant el propòsit institucional, l’organització del centre, les metodologies de treball i la cultura de l’avaluació.

• Incorporant mesures d’inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l’alumne/a, amb capacitat d’interactuar amb l’entorn.

La Marina hi participa des del curs 2021-2022.

És un projecte de 3 cursos i hi implica tot el centre: alumnat, famílies i claustre docent.

Nosaltres som un centre facilitat. Què vol dir això?

Els processos de millora i transformació educativa són complexos, ja que necessiten canvis a nivell organitzatiu i metodològic; amb l’objectiu fonamental que és l’educació integral del nostre alumnat. Com a centre facilitat, el Departament d’Educació ens proporciona un/a facilitador/a, que és un/a mestre/a expert/a en educació i en processos de canvi, que ens ajuda i acompanyarà en aquest camí de reflexió i de transformació educativa.

L’escola, els mestres, hem triat un equip impulsor. Són docents de l’escola que, juntament amb la nostra facilitadora lideren aquest procés de canvi.

Durant els 3 anys, estarem reflexionant i creant espais de conversa, donant veu als infants, a les famílies i, com no, als mestres i a les mestres. Tota la comunitat educativa ha de participar activament en la presa de decisions dels canvis que volem fer.

Aquest treball de reflexió pedagògica de qualitat ens ha de servir per a crear la “VISIÓ DE CENTRE” de La Marina, posant sempre el focus en l’infant.

Per veure el procés que estem seguint hem creat un QUADERN DE BITÀCOLA.