Entenem per diversitat els diferents: tarannàs, nivell de coneixements previs, ritmes d’aprenentatge, nivell de competències socials i cognitives, coneixement de la llengua, ètnia, etc.
Com a centre inclusiu, hem planificat al llarg del temps estratègies metodològiques i organitzatives que garanteixen la participació i l’aprenentatge de tots els infants ajustades a les seves capacitats, que fomenten comunitats segures, acollidores i estimulants, que valoren a tots i cascun dels alumnes i els asseguren bones expectatives d’èxit i que consideren la participació dels infants i de les seves famílies.
Com a centre inclusiu, volem consolidar entorns d’aprenentatge que incorporin recerca, resolució de problemes, treball per projectes, l’aprenentatge col·laboratiu i competencial, en un context que consideri que compartir el coneixement és un component essencial del procés d’aprenentatge.
Els Ambients d’Aprenentatge al grup de petits i de mitjans són un clar referent de cultures inclusives, però volem seguir apostant per enfortir aquests entorns inclusius esmentats en el temps de no ambients en els petits i mitjans i, especialment, en el grup de grans.
Per tal d’intervenir-hi atenent millor les individualitats, comptem amb el Pla d’Atenció a la Diversitat que recull els criteris de detecció de les NEE, la planificació de les actuacions i dels suports, desdoblaments i de les intervencions de la mestra de l’EE i EAP.
PETITS |
MITJANS |
GRANS |
Ambients:
-Científic i d’experimentació -Volums i de construccions -Joc simbòlic -Psicomotriu en anglès -Matemàtic -Llenguatge verbal -Biblioteca -Lletres -Artístic -Restaurant -Sensorial en anglès |
Ambients:
-Científic -Jocs -Matemàtic -Manetes -Comunicatiu -Artístic en anglès -Construccions en anglès -Biblioteca
|
Taller d’escriptura
|
Grups fonològics (P-3)
Grups llenguatge verbal(P-4) Grups lectors (P-5) |
Tallers d’escriptura
|
Llengua oralTeatre 4t
|
Llengua anglesa/ Psicomotricitat | Teatre 3r |
Hort /Projecte |
Llengua anglesa 1r i 2n |
Hort /Projecte |
|
Projecte/ hort | ||
TAC | ||
SEP lector i matemàtic |