VISITA A LA FUNDACIÓ MONA

El dimarts 27 de febrer, el grup dels grans de l’escola les Vinyes, vam anar a visitar la Fundació MONA que es troba a Riudellots de la Selva. La Fundació Mona s’encarrega de rescatar aquells primats que malviuen. A la Fundació els rehabiliten físicament i mentalment i els ofereixen una vida en grup. Els ximpanzés i macacos que viuen a la Fundació MONA són animals que han tingut un passat molt difícil o fins i tot cruel. Molts d’ells havien estat utilitzats en l’espectacle, com el circ. D’altres havien estat criats per famílies humanes com si es tractés de nens, fins que en créixer es van tornar incontrolables i van ser tancats en gàbies petites. Tots ells van ser separats de les seves mares des de petits i no van tenir l’oportunitat d’establir vincles socials amb els seus iguals. Mai van arribar a entendre què, en realitat són animals salvatges. L’aïllament, la soledat i el tracte lamentable dels seus anteriors cuidadors han ocasionat problemes físics i psicològics dels quals s’intenten recuperar amb una nova vida a Fundació MONA. Durant la visita vam conèixer alguns primats com els ximpanzés: En Bongo, l’Àfrica, la Coco, el Nico, la Waty, el Juanito, el Tom i en Marco. De macacos vam conèixer al Tintín, la Pipa i la Katy. També vam observar, de lluny, el lloc on el ximpazé Hugo, el nou habitant de la Fundació Mona, s’està adaptant al centre abans de compartir recinte amb els seus nous amics. L’Hugo és gegant i pesa 95 kg. Vam tenir la sort d’escoltar les explicacions de la Cora, que ens va guiar la nostra visita. Ens va ensenyar coses dels primats que no sabíem i d’altres que les havíem après malament. Per exemple: Els primats que utilitzen per fer anuncis, quan fan sorolls (estereotipes) no estan rient, sinó que estan nerviosos o plorant. Per tant, és important saber que quan esteu veient un vídeo de primats per internet, aquests primats no estan contents tot i que a tu et facin gràcia veure’ls. Així que et recomanem, que si vols veure vídeos reals dels primats, consultis la Fundació Mona.  INTENTA SER UNA PERSONA AMB CRITERI I NO ET CREGUIS TOT EL QUE VEUS A INTERNET. La classe de FOC OFF, hem demanat a l’escola comprar un llibre de lectura de la Fundació per la biblioteca, però direcció ha dit que comprarà dos llibres: el llibre de l’Àfrica i el llibre d’en Bongo. Quina sort! És la nostra petita col·laboració pel benestar d’aquests primats que ens van arribar al cor, però no és la única mostra de solidaritat. Tenim un alumne de l’escola que ha apadrinat a la Coco, una ximpanzé molt simpàtica. TOTS JUNTS PODEM FER UN MÓN MILLOR.