LA PLÀSTICA A CICLE SUPERIOR

Els dijous a la tarda, els alumnes de 5è i 6è ens trobem a l’aula de 5è per a compartir l’activitat plàstica. Aquest segon trimestre hem començat a treballar el volum. Vam començar coneixent un escultor molt important contemporani, l’Eduardo Chillida, ens van impressionar molt les seves obres fetes de ciment, pedra i ferro rovellat. També ens va cridar l’atenció saber que havia sigut un futbolista de la Real Societat fins que una lesió va canviar el rumb de la seva vida.

Amb fang, vam crear una petita escultura imitant les formes i els materials que utilitzava Chillida; per imitar el ferro rovellat vam pintar la nostra petita escultura amb una barreja de cola, pintura marró i sorra i el resultat ens va sorprendre per la seva semblança al rovell.

Després vam conèixer un altre artista, Joaquim Sorolla i Bastida, nascut a València a mitjan segle XIX. De les pintures de Sorolla ens va impressionar molt com reflectien la llum, per això era conegut com «el pintor de la llum». També, que volgués fer denúncia social de les injustícies de la seva època.

A classe, vam començar a practicar el dibuix del volum a partir de les ombres, i d’aconseguir diverses tonalitats fent servir només el llapis.

Aquesta setmana hem anat un pas més enllà, amb témpera hem fet diverses tonalitats d’un mateix color per a mostrar el reflex de la llum sobre un objecte.

Estem molt contents dels resultats obtinguts, ens hem posat a prova i ens n’hem sortit! Hem après a enfrontar-nos a reptes nous, a no llençar la tovallola quan crèiem que ho teníem tot perdut, a escoltar els consells dels companys i companyes per millorar…

També prenem consciència de l’estalvi de l’aigua, sobretot a l’hora de netejar els pinzells i els altres materials de classe. Omplim una palangana per a netejar tot el material i d’aquesta manera optimitzar-la. Qualsevol activitat és bona per a prendre consciència social!!