ACTIVITAT DE NIT I SEGON DIA AMB EN BÚBUL

El dimecres a la tarda, quan ja vam haver tornat de la sortida a la Font del Cuscó, ens quedava un nou repte pel vespre. En Búbul ens havia dit que li agradaria fer el seu niu al pati de l’escola per estar prop de nosaltres i ens va demanar que n’hi preparéssim un per a poder-hi passar aquella mateixa nit.

A tots ens va venir de gust continuar ajudant en Búbul i a les 19:00 ens retrobàvem a l’escola per tirar endavant aquest nou repte. Però abans de començar calia agafar força i ens vam trobar tots plegats per fer un bon berenar-sopar amb les menges que cadascú havia portat de casa.. Quan vam haver acabat les mestres van recordar què ens havia demanat l’esplugabous i de seguida ens vam posar a feinejar. Si quan vam arribar encara hi havia claror de dia, quan vam haver acabat de sopar el cel ja era fosc i va ser absolutament necessari encendre els llums de les llanternes per a poder veure alguna cosa. Per grups vam anar a buscar branquetes i plomes per guarnir el niu i una companya fins i tot va portar palla de casa per a fer-lo més còmode. En acabar vam anar a buscar les peces dels ous que estaven escampades pel pati per a poder completar-los i posar-los al nou niu de’n Búbul. Quina feinada se’ns va girar!  El pati de l’escola tant conegut per tots s’havia convertit en un espai totalment diferen, gairebé màgic,  il·luminat per l’anar i tornar enjoguessat de les llumetes de les llanternes.

Amb la cooperació de tots plegats vam aconseguir fer el niu d’en Búbul que va quedar d’allò més còmode i bonic, estàvem convençuts que li agradaria a l’esplugabous i que s’hi sentiria molt bé.

Amb aquest convenciment al voltant de les 21:30 vam marxar cap casa a descansar després d’una llarga jornada.

L’endemà i amb forces renovades continuem ben atrafegats intentant d’ajudar en Búbul..

Avui al matí quan hem arribat a classe, en Búbul ens ha fet saber que ahir, després d’estrenar el niu que li vam fer, va visitar l’escola per dins. Però que vet aquí que  al sortir de la biblioteca li va quedar alguna finestra oberta i que quatre dels personatges de la gran il·lustració de les parets es van escapar i que a més a més van prendre quatre llibres!   Ens ha dit que li sabia molt de greu i  ens ha demanat que miréssim de trobar els personatges i els llibres per tornar-los a la biblioteca. També ens ha explicat que per aconseguir-ho havíem de resoldre un seguit de proves que trobaríem escampades pel poble de Sant Cugat.

Així que ja ens teniu a tots i totes  amb l’esmorzar a la motxilla, perquè ja preveiem que la cerca seria llarga, i  el plànol del poble amb la ubicació de les proves  per intentar de retornar-ho tot al seu lloc. Ha estat un matí molt intens, anant d’aquí cap allà, fent escultures humanes, recreant obres d’art, demanant autògrafs, mesurant llargades amb sabates, recollint i emmagatzemant pedretes, fent lletres amb el nostre cos… Però finalment ens n’hem sortit els personatges tornen a ser a la biblioteca i hem recuperat els llibres!

A la tarda i també a demanda del Búbul que volia saber què fem per divertir-nos, ens hem trobat tots plegats davant les classes de infantil per ballar seguint les pautes del Just Dance. Ens ho hem passat molt bé, tots hem ballat d’allò més i n’estem convençuts que a hores d’ara el Búbul té ben clar que ballant ens divertim de valent!