SANTA CECÍLIA 2021

Aquest dilluns vam celebrar Santa Cecília, patrona de la música.

Enguany hem volgut fer una festa adaptada a les circumstàncies del moment.
Vam escollir la pista com a espai més gran i ventilat. I, és clar, l’espai condiciona el tipus d’activitat. Així que vam pensar fer del joc el protagonista de la festa de la música d’aquest any.

Durant el matí vam fer jocs de coordinació musical fent servir diferents materials i tenint en compte el mètode Dalcroze.

Émilie Jaques Dalcroze, compositor, músic i pedagog va desenvolupar la rítmica, un mètode d’aprenentatge i d’experimentar la música a través del moviment.

La música ens uneix quan cantem, quan toquem i també quan ballem. Els jocs proposats ens ajuden a escoltar, a gaudir de cada so, a valorar el silenci per poder escoltar amb atenció, a concentrar-nos, a treballar en equip, a portar la pulsació o el ritme de la música de diferents maneres, a coordinar i sincronitzar el moviment amb la música… I el millor de tot, aprenem gaudint!

A continuació us deixem unes quantes fotografies de les activitats musicals.

D’altra banda, durant la setmana, els alumnes que estan aprenent a tocar un instrument tindran l’oportunitat de fer una petita demostració davant dels seus companys/es del mateix grup bombolla. Ens encantarà escoltar les interpretacions dels artistes de l’escola!

Per acabar, cada grup a l’hora de música farà l’activitat «Música dels avis i àvies per compartir» en la que podran veure diferents reproductors antics i escoltar com sonen. A continuació teniu un foto de l’exposició que vàrem fer dilluns amb tot el recull de cintes de casset i de discs de vinil.

Moltes gràcies per la vostra col.laboració!